ביהמ"ש העליון החליט: ראש הממשלה יידרש להשיב ל "בג"צ ההמונים" בפרשת הצוללות וכלי השיט עד ל - 1.3 ח"כ אראל מרגלית: "החלטה שמעבירה מסר ברור ליועמ"ש. הגיע הזמן לעבור מ"בדיקה" לחקירה. נמשיך לפזר את מסך העשן מעל שחיתות נתניהו״ ביהמ"ש קבע כי ב- 8.3 יקיים דיון ראשון בעתירתם של ח"כ אראל מרגלית, עו"ד אלדד יניב ו-19,083 אזרחים נוספים, הדורשת להפוך את "בדיקת" פרשת כלי השייט והצוללות לחקירה פלילית.

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

על היועמ"ש לממשלה, רה"מ ועורך דינו שימרון להגיש תגובתם עד ה- 1.3 - ח"כ אראל מרגלית: "כמו שהבדיקות האחרות הפכו לחקירה בעקבות לחץ ציבורי, כך דינה גם של בדיקה זו. טוב יעשה היועמ"ש אם יאפשר חקירה לפני שבג"צ יתערב בנושא. לא ייתכן שחשדות כה חמורים יקבלו חסות תחת המונח "בדיקה".

כל דקה שהעסקה המושחתת הזו נמצאת תחת "בדיקה" ולא חקירה, מאפשרת לחשודים לשבש הליכי חקירה וראיות. על היועמ"ש לעצור את הפארסה הזו ולאפשר לגורמי אכיפת החוק לפעול ללא הגבלות פוליטיות" כזכור, עסקת הרכש של הצוללות וכלי השיט נמצאת תחת בדיקה מזה מספר חודשים.

למרות פשיטת המשטרה על משרדים במשה"בט, וראיות ברורות על מעורבות עודך דינו של רהמ בביטול המכרז על כלי השייט, ממשיך ההליך להתנהל תחת נוהל בדיקה מרוכך.