מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, אמר בפאנל בנושא תקציבי הרשויות המקומיות, במסגרת ועידת השלטון המקומי בישראל כי "שנת 2017, השנה הראשונה לכהונתו של השר דרעי במשרד הפנים, מאופיינת בהגדלת תקציבים יוצאי דופן לטובת השלטון המקומי והתושבים, כפי שלא ראינו כמותם מזה עשור.

שר הפנים אריה דרעי. צילום: עדי כהן צדק
שר הפנים אריה דרעי. צילום: עדי כהן צדק

כמו כן, הוסיף המנכ"ל: "בתקציב האחרון שאושר בממשלה, הגדלנו את מענקי האיזון במאות מליוני שקלים ובימים אלה נעשית עבודה מאומצת של ועדה ברשותי לשינוי נוסחת המענק והגדלת תקציב משמעותי נוסף למענק. בשלב זה, ישנם חילוקי דעות עם משרד האוצר באשר לגובה התוספת והפער כרגע עומד על כ-700 מיליון שקלים, אותם שואף משרד הפנים להוסיף לבסיס המענק.

כמו כן, בהנחיית השר דרעי, המשרד עובד על קביעת קריטריונים לקרן הממשלתית לצמצום פערים אשר גובהה חצי מיליארד שקלים, ובמסגרתה יחולקו תקציבים שנתיים לרשויות מוחלשות, לטובת שיפור איכות השירות לתושבים, הקטנת פערים ופיתוח כלכלי וחברתי ברשויות.

על פי מדיניות שר הפנים דרעי, משרד הפנים הינו שחקן משמעותי ואף מוביל בתוכניות ממשלתיות לחיזוק ופיתוח הרשויות הבדואיות, הדרוזיות והערביות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, לכל תוכנית. פרק משרד הפנים שם דגש על פיתוח מנועי צמיחה כלכליים וחברתיים לטובת התושבים ולמען צמצום הפערים בשלטון המקומי.

השר החליט על הקמת 6 ועדות גיאוגרפיות קבועות לשינוי גבולות, חלוקת הכנסות ושינוי מעמד מוניציפלי, אשר תחלפנה את הועדות אד הוק שהוקמו עד היום. הועדה הראשונה שכבר הוקמה באזור חיפה, כמו גם הועדות הנוספות שתוקמנה, תהיינה בעלות ראיה מרחבית וכוללת אשר תאפשר לשר לקבל המלצה מבוססת ומעמיקה יותר.

נושאים רבים שהוזנחו מזה שנים רבות, מקבלים מענה על ידי השר ומשרד הפנים, אשר בהתאם למדיניות, עושה רבות לצמצום הפערים והרחבת השירותים לתושב".