כתב אישום נגד מפיץ ומקזז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים הנאשם מסר לחוקרים חשבונית מזויפת כאשר אותרו ברכבו 2 ק"ג זהב. כתב אישום הוגש לבית משפט השלום בראשון לציון נגד תושב המרכז בגין הפצה וקיזוז של עשרות חשבוניות פיקטיביות במהלך השנים 2015-2014 בהיקף של מיליוני שקלים.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

במהלך החקירה הנאשם אף הציג לחוקרי רשות המסים חשבונית מזויפת כדי שזו תהווה אסמכתא לרכישת זהב שנתפס ברכבו. כתב האישום הוגש ע"י עו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית מחוז מרכז שברשות המסים בתום חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז של רשות המסים ושל מפלג ההונאה במחוז ת"א של משטרת ישראל.

במרכז הפרשה עומד מאיר אוחנה, בן 27 מבת-ים. לפי כתב האישום, נרשם הנאשם ב-2014 כעוסק מורשה בענף מכירה ותיקון של מכשירים סלולריים ושנה לאחר מכן נרשם כעוסק גם בענף הזהב.

כתב האישום, שמייחס לנאשם 6 אישומים, מגולל שורה ארוכה של עבירות חמורות על חוק מע"מ שבוצעו בנסיבות מחמירות. בין השאר, הפיץ הנאשם חשבוניות פיקטיביות במטרה לסייע לעוסקים אחרים להתחמק מתשלום מס, ניכה בספריו חשבוניות פיקטיביות כדי שהוא עצמו יתחמק ממס, והשתמש במרמה ובתחבולה כדי להתחמק מתשלום מס. מעשיו של הנאשם בוצעו בשיטתיות ונפרשו על פני פרק זמן של שנתיים. היקף העבירות המיוחסות לנאשם הוא בסך של כ-2.7 מיליון שקלים.

הנאשם לא הסתפק בביצוע עבירות המס, ובאחד המקרים "הגדיל" לעשות וזייף חשבונית כדי לקבל במרמה מהחוקרים רכוש שנתפס במהלך החקירה נגדו.

על פי כתב האישום, בנובמבר 2015 ערכה המשטרה חיפוש ברכבו של הנאשם. במהלך החיפוש נתפסו ברכב 2 מטילי זהב, כל אחד מהם במשקל של ק"ג אחד, וכן שקית ובה גרגרי זהב. בנוסף, נתפס ברכב כסף מזומן בסך של 868,000 שקלים. הנאשם הציג לחוקרים חשבונית שאותה הנפיק לו לטענתו מי שמכר לו את

הזהב. ואולם, בסופו של דבר התברר כי חשבונית זו זויפה ע"י הנאשם, ולאור זאת יוחסה לו בכתב האישום עבירה על חוק העונשין של הגשת מסמך מזויף במטרה לקבל באמצעותו דבר.

כתב האישום כולל בקשה לחילוט הזהב והכספים שנתפסו במהלך החיפוש ברכבו של הנאשם.