פתיחת הנאום של ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, מהנאום אותו יישא הערב בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי. הנאום המלא יעסוק ברובו בתחום המדיני ויכלול הצעה מעודכנת לקידום פתרון שתי המדינות, כאנטיתיזה לתהליך הסיפוח אותו מציע ודוחף הימין בהובלת נפתלי בנט, עם הנמקה מפורטת לתהליך המסוכן.

יצחק הרצוג ראש האופוזיציה. צילום: פורום סבן
יצחק הרצוג ראש האופוזיציה. צילום: פורום סבן

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, בפתיחת נאומו בכנס של ה-INSS: "היום נחצה במערכת הפוליטית בישראל קו אדום נוסף. אני אומר זאת כמי שישב שנים בקבינט המדיני ביטחוני. פרסום תמלילי ישיבות קבינט הוא פגיעה בממלכתיות ומי שמשלם את המחיר זה בסופו של יום - הציבור כולו ובוודאי משפחות החללים והפצועים, המאבדים אמון בשיקול הדעת של חדר המלחמה.

בכל יום שעובר בחודשים האחרונים תושבי ואזרחי ישראל נחשפים לעוד פרשה ולעוד עוולה. עובר קו אחד ישר ומטריד בין דו"ח מבקר המדינה החמור על "צוק איתן" והודעת המפכ”ל על שוטרים מאוימים, לבין הדיווחים על התנהגות מופקרת ומושחתת בצמרת המדינה. רק חסידים שוטים, חסרי ערכים ומוסר מסוגלים לקבל בהבנה זלזול בחיילים, זלזול בשוטרים וזלזול באזרחים. את ישראל פוקדת סערה פוליטית גדולה כי את ערכי המוסר העלימו בעשן סיגרים ואת ערכי הצדק הטביעו באמבטיה של שמפניה ורודה.

נתניהו אומר שלא מפילים ראש ממשלה על שחיתות, אבל היה הראשון לקרוא לאולמרט ללכת הביתה. אנשיו אומרים שלא מפילים ראש ממשלה על סיגרים ושמפניה. גם לא על משכנתאות חונקות, גם לא על שכר דירה חונק וגם לא על שכר חודשי שנגמר אחרי שבוע. אנחנו מגדלים כאן דור שלם שלומד ערך אחד מסוכן מצמרת המדינה: לגנוב ,לרמוס לחמוס.

שר החינוך רואה ושותק.

שר האוצר רואה ושותק.

שר לבטחון פנים רואה ושותק.

מנהיגות נמדדת ברגע שבו האינטרס הלאומי גובר על האינטרס האישי. כחלון יודע שהשחיתות הורסת. ארדן יודע שהשחיתות מאיימת. ובנט יודע שהשחיתות מפוררת את החברה. וכולם שותקים.אני מוכן להניח הכל בצד. אני מוכן לוותר על שאיפותיי האישיות ובלבד שלא נמשיך את מסע ההפקרות הזה. אני קורא מכאן לכחלון ארדן ובנט: בואו נעצור את מסע הסחרור המסוכן הזה בטרם יהיה מאוחר מדי."