זוכרים את מעפילי ספינת "אגוז" - ילדי "גן אגוז" במגדל העמק אירחו את ראש העיר אלי ברדה לטקס השנתי לזכר מ"ד מעפילי ספינת "אגוז" שנספו בדרכם לארץ ממרוקו ומונצחים בחצר הגן. 56 שנה אחרי אסון טביעת ספינת "אגוז" שהביאה עולים ממרוקו לישראל, קיימו ילדי "גן אגוז" את הטקס השנתי לזכרם של מ"ד מעפילי "אגוז" בהשתתפות ראש העיר אלי ברדה ובני משפחת פרץ ממגדל העמק שאיבדו את בני משפחתם באסון.

כלים
ילדי "גן אגוז" במגדל העמק אירחו את ראש העיר אלי ברדה לטקס השנתי לזכר מ"ד מעפילי ספינת "אגוז" שנספו בדרכם לארץ ממרוקו
ילדי "גן אגוז" במגדל העמק אירחו את ראש העיר אלי ברדה לטקס השנתי לזכר מ"ד מעפילי ספינת "אגוז" שנספו בדרכם לארץ ממרוקו

בשנת 1961, הפליגה ספינת "אגוז" בפעם ה-13 ועל סיפונה ארבעים וארבעה מעפילים: ילדים, נשים, גברים וקשישים שביקשו לעלות ממרוקו לארץ ישראל. בעיצומה של ההפלגה טבעה "אגוז" על כל מעפיליה. לאחר מאמצים רבים הועלו עצמותיהם של 22 המעפילים טבועי "אגוז" ממקום קבורתם מאל-חוסיימה שבמרוקו למנוחת עולמים בירושלים.

כבר לפני 18 שנים, בשנת 1999 החליט ראש העיר אלי ברדה, זמן קצת לאחר שנבחר לתפקיד, לקרוא לגן ילדים בעיר "אגוז" לזכר הנספים ומאז מקפיד להשתתף מדי שנה בטקס לזכרם. גם בני משפחת פרץ ממגדל העמק שאיבדו את סבתם, שתי אחיותיה של אמם, בעלה של אחת האחיות ושני ילדיהם, מכבדים את הטקס מדי שנה. בן המשפחה דוד פרץ אמר לאחר הטקס: "חשוב לנו הן כמשפחה והן כאזרחים להמשיך ולהנציח את הנופלים וביניהם את יקירנו שביקשו לעלות לארץ ישראל ולא זכו לכך".