כתב אישום נגד דוד אברהם, יד ימינו של יצחק צרפתי, שהפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מאות מיליוני שקלים והעסיק אלפי עובדים שלא כדין - כתב אישום הוגש בתחילת השבוע בבית המשפט המחוזי בת"א נגד דוד אברהם, בגין עבירות על חוק העונשין ועל חוק איסור הלבנת הון. אברהם שימש כיד ימינו של יצחק צרפתי, אשר הורשע בתחילת השבוע בכתב אישום חמור שהוגש לאחר חקירה מאומצת.

כתב אישום נגד דוד אברהם, יד ימינו של יצחק צרפתי. צילום: אילוסטרציה
כתב אישום נגד דוד אברהם, יד ימינו של יצחק צרפתי. צילום: אילוסטרציה

לאחר חקירה מאומצת ומשותפת של רשות המסים (מחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז ופקיד שומה חקירות ת"א) משטרת ישראל (מחלקת חקירות הונאה מרכז) והמוסד לביטוח לאומי. כתב האישום בו הורשע צרפתי כלל, בין היתר, עבירות של הפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים והעסקת אלפי עובדים שלא כדין. כתב האישום נגד אברהם הוגש על ידי עורכי הדין אורי שפיגל ואוראל בן מוחה מהמחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המסים.

לאחר שחרורו מהצבא בשנת 2006, החל אברהם לעבוד עם צרפתי כנהגו האישי, לאחר זמן מה החל לשמש כיד ימינו ולקח חלק בתכנית העבריינית של צרפתי שכללה הקמת מארג של 12 חברות בתחום כוח האדם באמצעותן הפיץ צרפתי חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-180,000,000 ₪ וכך גרף לכיסו כסף שלא כדין את כספי המע"מ הרבים אותם גזל מהקופה הציבורית. כמו כן, צרפתי הורשע כי לא דיווח על הכנסות בגובה מאות מיליוני ש"ח ובכך השתמט גם מתשלום מס הכנסה בו הוא חב וביצע עבירות הלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

אברהם מואשם כי לקח חלק בתכנית העבריינית ונרשם בכזב כבעליהן של שתי חברות מתוך אלה שהקים צרפתי ונשלטו על ידו. אברהם מואשם גם כי נתן עדות שקר בנוגע למצבו של צרפתי במספר הליכים משפטיים שהתנהלו נגד צרפתי באותה עת. כמו כן, פעל אברהם לשיבוש מהלכי חקירה שהתנהלה נגד צרפתי על ידי משטרת ישראל בכך שנתן פרטים כוזבים לגבי זהותו של צרפתי ומקום עבודתו.

במסגרת פעילותו העבריינית באספקת עובדים, קיבל אברהם כספים רבים עבור חברות הכזב, שמקורם, באופן ישיר או עקיף, בעבירה, והם אפשרו את המשך פעילותו הפלילית של צרפתי. כספים אלה מוגדרים כ"רכוש אסור" על פי החוק לאיסור הלבנת הון, ועל כן, מואשם אברהם גם בעבירות הלבנת הון בסכום של כ- 8,900,000 ₪.

במסגרת החקירה גם נתפסה דירה בתל אביב בשווי של כ- 2.2 מיליון ש"ח אותה מבקשת המדינה לחלט במסגרת כתב האישום, אשר יחד איתו הוגשה בקשה למתן צו זמני ברכוש.