"מטרתה של היוזמה של השר בנט לנסח קוד אתי עבור המרצים באקדמיה היא לפגוע ולסרס את חופש הביטוי שלהם" כך אמר ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני בשבוע שעבר במסגרת יום עיון שהתקיים באוניברסיטת בן גוריון לרגל פרישתה של פרופ' הנרייט דהאן-כלב.

 ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני בשבוע שעבר במסגרת יום עיון שהתקיים באוניברסיטת בן גוריון
ח"כ יוסי יונה מהמחנה הציוני בשבוע שעבר במסגרת יום עיון שהתקיים באוניברסיטת בן גוריון

ח"כ פרופ' יוסי יונה מהמחנה הציוני השתתף בשבוע שעבר ביום עיון שהתקיים לרגל פרישתה של פרופ' הנרייט דהאן - כלב מאוניברסיטת בן גוריון אחרי עשרים שנות עבודה ומחקר ותרומתה לעולם האקדמיה. דהאן - כלב היא מרצה בכירה למדע המדינה וראש התכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בן-גוריון. כמקובל באירועים מסוג הזה הגיעו אנשי אקדמיה רבים ובינהם גם נבחרי ציבור. בין הבולטים היו ח"כ יונה שהשתתף אף הוא ביום העיון ולא זו בלבד, התייחס גם לדבריו של שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט בדבר הקוד האתי עבור מרצים בעולם האקדמיה.

ח"כ יוסי יונה: "מטרתה של היוזמה של השר בנט לנסח קוד אתי עבור המרצים באקדמיה היא לפגוע ולסרס את חופש הביטוי שלהם. ויתרה מכך נועדה למנוע מהם להביע את דעתם ואת ביקורתם על המציאות הכלכלית, החברתית והפוליטית שבה הם חיים ופועלים. אם עד כה הופנתה כלפי האקדמיה ביקורת שהיא אינה רלוונטית ומנותקת מהחברה בה היא חיה ופועלת, בא שר החינוך ורוצה להפוך אותה למנזר למדני הפועל כבועה מבודדת. אין זאת רק זכותה של האקדמיה לבקר את החברה שבה היא פועלת, בבחינת נאמנים פצעי אוהב, אלא זאת חובתה לעשות כך, וזאת מתוך מחויבות לערכים של סולידריות חברתית ולערכים הומאניים. אני מבקש לנצל את ההזדמנות ומכאן אני קורא לפרופסור אסא כשר להפגין סולידריות עם אנשי הסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ולדחות את רעיון העיועים שהונח לפתחו."