סביר להניח שיצא לכם להגיע לבית פרטי או דירה של חברים שטיפחו את ביתם ורכשו ריהוט נעים לעין אך הזניחו את החצר או המרפסת, עצרו רגע ונסו להיזכר איך חשתם כשראיתם את חוסר ההרמוניה הזו, בטח חשבתם שחבל שהם לא משקיעים גם בחצר ובמרפסת משום שההשקעה הייתה משפרת את כל המראה של הבית, אם אלו הדברים שחלפו בראשכם הרי שאתם צודקים לגמרי.

כאשר מעצבים את הבית ובין היתר בוחרים בריהוט חשוב ליצור התאמה בינו ובין ריהוט הגן כך שתהיה התאמה בשפת העיצוב ותתקבל תחושת המשכיות. ברוב המקרים החצר והמרפסת הם המראות הראשונים שרואים כשמגיעים לבית כך שחשיבות ההתאמה וההשקעה גבוהה עוד יותר.

אז איך יוצרים את ההתאמה הזו ומאפשרים לחצר ולמרפסת "לשוחח" עם הבית? לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם לעמוד במשימה.

כלים
עיצוב גינה
עיצוב גינה

איך להתאים בין ריהוט הבית ובין ריהוט הגן?

אם אתם רוצים לשפר את המראה והתחושה של הבית שלכם ועד עתה נהגתם לזנוח את החצר והמרפסת תוכלו לשנות את המצב ולהפוך את ביתכם למקום נעים, מזמין ומרשים - גם אם מסתכלים עליו מרחוק וגם כשמתקרבים ונכנסים אליו.

5 הטיפים שלפניכם יעזרו לכם לעשות סדר ולהתמקד במשימה החשובה:

  1. מהו סגנון הריהוט שלכם בבית? הרהיטים שלכם יכולים להיות מעוצבים בסגנון מודרני, כפרי, קלאסי, יוקרתי, וינטג' ועוד מגוון סגנונות. אם רהיטי הבית שלכם מעוצבים בסגנון כפרי למשל, תוכלו לבחור בריהוט גן שעשוי מעץ מלא שישלים את המראה של הבית. כדי להתאים את ריהוט הגן לריהוט הבית הקפידו לרכוש ריהוט בסגנון שבחרתם לבית ואל תתפשרו – בחרו אך ורק בריהוט איכותי ועמיד שמוצא חן בעיניכם.
  2. אל תעמיסו על הגינה או המרפסת – גם אם מצאתם ריהוט גן שמתאים לסגנון הריהוט הביתי שלכם חשוב שתזכרו לא להפריז ולא לצור תחושת עומס בחצר ובמרפסת, עודף רהיטים יגרום להן להיראות כמו מחסן וזה הדבר האחרון שאתם רוצים.
  3. קחו בחשבון את האלמנטים שנמצאים בגינה ובמרפסת - גינות ומרפסות רבות מכילות צמחיה, שבילים, בריכות קטנות, פרגולות, פסלים ומגוון אלמנטים נוספים, קחו את כל אלו בחשבון כאשר תבחרו בריהוט. במידה ויש לכם אלמנטים שאינם מתאימים לריהוט הביתי רצוי שתניחו אותם במקום אחר משום שהם רק יחבלו במראה הכללי.
  4. לא לשכוח לבדוק את החומרים – בניגוד לריהוט הביתי שאינו חשוף לגשמים, חום, רוחות ולחות חייב ריהוט הגן להיות מותאם למזג האוויר בישראל. ריהוט גן מתאים יוכל להיות עשוי מסוגים שונים של עץ, פלסטיק, זכוכית, ראטן סינתטי, אלומיניום וחומרים נוספים. כמו כן, מומלץ להתקין פתרונות הצללה שיגנו על רהיטי הגן.
  5. קבלת ייעוץ מקצועי – בעל מקצוע שמתמחה בתחום ריהוט גן יוכל לספק לכם מידע רב ולסייע לכם לכל אורך תהליך הרכישה.

המאמר באדיבות שבירו - רהיטי גן - ריהוט גינה יוקרתי ואיכותי לגינה ולמרפסת.