ח"כ חיים ילין באירוע שבתרבות: "ערכי צה"ל צריכים להישאר מוגנים ומחוץ למערכת הפוליטית שניסתה להשחית אותם במשפט אזריה" "את נתניהו נעדיף להחליף בקלפי ולא בשל סיגרים ושמפניה ורודה" "ההליך המשפטי עוד לא נגמר וכבר פוליטיקאים חסרי אחריות ותאבי כותרות רצים לבקש חנינה" ח"כ חיים ילין (יש עתיד), השתתף היום (7.1), באירוע שבתרבות בנס ציונה בהנחייתו של העיתונאי יובל קרני.

את נתניהו אנחנו מעדיפים להחליף בקלפי ולא בשל סיגרים ושמפניה ורודה
את נתניהו אנחנו מעדיפים להחליף בקלפי ולא בשל סיגרים ושמפניה ורודה

לדברי ילין "המערכת המשפטית הצבאית זוהמה בקריאות של פוליטיקאים חסרי אחריות ותאבי כותרות, שהחליטו להתערב במערכת שבה הצדק בלבד מנווט אותה, ועכשיו קוראים לחנינה, מבלי שיש להם סמכות לכך. סמכו על צה"ל והרמטכ"ל שינהלו את המערכה, כפי שמנהלים את הלחימות." ח"כ ילין הוסיף: "אזריה הוא חייל שצה"ל אימן ונתן לו נשק וחינך אותו על סמך הערכים הברורים של צה"ל. צריך להמתין לתום ההליך המשפטי, ואז בסופו לשקול המתקת העונש. אנחנו צריכים להתמקד באחדות העם ולא בכותרות בעיתון".

ח"כ ילין התייחס לחקירותיו של נתניהו "כאזרח אני מקווה בשביל כולנו שרוה"מ ייצא נקי. חקירות אלו רק מגבירות את חוסר האמון של הציבור במערכת הפוליטית, שממילא נמצא בשפל. את נתניהו אנחנו מעדיפים להחליף בקלפי ולא בשל סיגרים ושמפניה ורודה." ח"כ ילין התייחס להגשת כתב האישום נגד ח"כ גטאס ותמיכת "יש עתיד" בחוק ההדחה: "גטאס צריך להיות מורחק מיידית מכנסת ישראל, להישלל ממשכורתו ולבלות מאחורי סורג ובריח. ראינו שמערכת המשפט יודעת לנהל הליך אחראי, מבלי שיתערבו לה.

אנחנו נתמוך בחוק ברגע שיוגש כתב אישום, כפי שהצהרנו מההתחלה." על "יש עתיד" כאלטרנטיבה שלטונית לנתניהו אמר ילין: "לא מתבשם מהסקרים. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה בכנסת ובשטח לטובת הציבור כי ממשלת ישראל הפקירה אותם לטובת עיסוק בעצמה. בזמן שמשלמים לח"כים להצביע בעד התקציב, אנחנו רוצים להראות שאפשר אחרת."