ח״כ גרמן לנתניהו: ״אתה צריך להתבייש; מתרעם על העיסוק בהתנחלויות באו״ם בזמן שסוריה בוערת אך מורה לנציגינו באו״ם שלא להגיע לדיון על סוריה״ ״רוסיה לחצה ואנחנו נמנענו מלהצביע בעניין סוריה - אותה רוסיה שיומיים אח״כ הצביעה נגד ההתנחלויות״ חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) נאמה היום (שני) במליאת הכנסת במסגרת הצעת אי אמון של סיעת יש עתיד והאשימה את ראש הממשלה נתניהו בדו פרצופיות בכל הנוגע למלחמה בסוריה.

חה"כ יעל גרמן. צילום: אלעד גוטמן
חה"כ יעל גרמן. צילום: אלעד גוטמן

לדבריה, ״אחרי החלטה 2334 נגד ההתנחלויות התרעם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שחצי מיליון בני אדם נטבחים בסוריה, המזרח התיכון כולו עולה בלהבות ובוחרים להיטפל דווקא לדמוקרטיה היחידה בו. כן, ראש הממשלה נתניהו, המזרח התיכון עולה בלהבות ובסוריה הנתונים מבהילים - מאות אלפים נהרגו, בהם אלפי ילדים, למעלה מ-2 מיליון פצועים ו-11 מיליון פליטים בארצם ומחוץ לארצם.

והנה, יומיים לפני החלטה 2334 יזמה העצרת הכללית של האו"ם דיון במתרחש בסוריה, אותה סוריה שכל כך הזדעזעת - ואיפה אנחנו היינו? מה היתה המלצתך אדוני ראש הממשלה לנציגי ישראל באו"ם? הם לא נכחו בדיון הזה, למרות שבמשרד החוץ הגורמים המקצועיים המליצו להגיע והדגישו את החשיבות שישראל תשתתף בהחלטה הזו ובדיון.

אבל רוסיה הפעילה לחץ ואנחנו לא הגענו. אותה רוסיה שיומיים אחר כך הצביעה בעד החלטה 2334״. ״זו בושה שמדינת ישראל הסמוכה לגבול הסורי לא טורחת להגיע לדיון בטרגדיה האנושית הגדולה ביותר שמתרחשת בגבולנו״, גרסה גרמן. ״ראש הממשלה לא שומע ליועציו, ממש כמו בעניין חוק ההסדרה - לא אכפת לו שכל היועצים המשפטיים מתנגדים - הוא העביר את חוק ההסדרה ומי יודע אם העברה זו לא תרמה להחלטה 2334.

אז אתה מדבר על בושה? אני מדברת על בושה. אתה הוא זה שצריך להתבייש״.