ראש השב"כ לשעבר - ח"כ יעקב פרי וניצב בדימוס ח"כ מיקי לוי הגישו קובלנה בתאריך 21.12.16 נגד ח"כ באסל גאטס וקראו לשלול את שכרו ולהרחיקו ממליאת הכנסת עד תום ההליך הפלילי נגדו: "במעשיו יש משום פגיעה חמורה בבטחון ישראל ויש לשלול ממנו את כל זכויותיו כנבחר ציבור" בעקבות הקובלנות שהגישו כנגד ח"כ באסל גאטס (הרשימה המשותפת) החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להרחיקו לחצי שנה מהכנסת.

הח"כ באסל גאטס הורחק מהכנסת. תמונה: אילוסטרציה
הח"כ באסל גאטס הורחק מהכנסת. תמונה: אילוסטרציה

חברי הכנסת פרי ולוי וקראו לועדה להשתמש בסמכויותיה ולהורות על עונשים במלוא חומרת הדין, לרבות שלילת שכר ותשלומים ומניעת הגעת ח"כ גטאס לדיוני הוועדות ולדיוני המליאה עד לתום ההליך הפלילי נגדו.

לדברי ח"כ יעקב פרי, ר' השב"כ לשעבר: "מעשים העלולים להביא לפגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה הם מהמעשים החמורים ביותר שיכול חבר כנסת, נבחר ציבור, לעשות. במעשיו יש משום בגידה חמורה במדינת ישראל ובציבור כולו. לא ייתכן כי נבחר ציבור ינצל את מעמדו וחסינותו לצורך מעשי פשע חמורים ובמקביל ימשיך להוות חלק מבית המחוקקים ולקבל שכר מהכסף של הציבור כולו. לא יעלה על הדעת שאזרחי המדינה יממנו מכיסם את משכורתו של ח"כ גטאס הפועל כדי לפגוע בהם".

ח"כ מיקי לוי, ניצוב בדימוס, הוסיף ואמר: "ח"כ גאטס דרס בצורה הבוטה והגסה ביותר את כל כללי האתיקה הנדרשים והפר את חובת האמונים שלו לכנסת ישראל ולציבור הישראלי בכלל ולציבור בוחריו בפרט. אסור לנו לחזור על מקרה עזמי בשארה, בן דודו של ח"כ החשוד, שלאורך הליך חקירתו ואף חודש ימים מיום בריחתו מהארץ ועד התפטרותו מהכנסת, נהנה בשארה ממלוא זכויותו כנבחר ציבור וזאת על אף שמעל במחויבותו כנבחר ציבור ואף עשה שימוש בחסינות שמוקנית לו מתוקף תפקידו על מנת לבצע את העבירות בגינן הואשם, זאת בדומה למקרה שלפנינו".

ועדת האתיקה דנה בעניין הקובלנות שהוגשו כנגד ח"כ באסל גאטס על ידי חברי הכנסת פרי ולוי בתאריך 02.01.17.