כ- 1000 עולים חדשים כבר הצטרפו לתכנית נגב-גליל של משרד העלייה והקליטה בשלושת החודשים האחרונים; שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר: "נדאג להמשיך את התכנית גם בשנת 2017". 953 עולים הצטרפו לתכנית נגב-גליל אותה יזם משרד העלייה והקליטה בספטמבר האחרון, במסגרת התכנית יתיישבו העולים ביישובי הנגב והגליל, ויקבלו הטבות ומענקים מהמדינה, שיסייעו להם להיקלט היטב בישראל.

כלים
שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר: "נדאג להמשיך את התכנית גם בשנת 2017". צילום: איציק אדרי
שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר: "נדאג להמשיך את התכנית גם בשנת 2017". צילום: איציק אדרי

מטרת התכנית, אשר לראשונה מתבצעת בלעדית על ידי משרד העלייה והקליטה, הנה לעודד את העלייה ארצה תוך ליווי העולים עד לקליטתם המיטבית במקום מגוריהם. לשם כך הקציב המשרד 5 מיליון ₪ לשנת 2016. העולים בתכנית מגיעים ממגוון רחב של מדינות כגון אוקראינה, ברזיל, צ'ילה, רוסיה, דרום אפריקה, הונגריה ועוד, ובין היתר צפויים להתיישב ביישובים צפת, מעלות, נצרת עלית ,ירוחם, אופקים ועוד.

בין ההטבות שיקבלו המגיעים:

מענק הסתגלות הנע בין 11,000 – 20,000 ₪ (תלוי בהרכב המשפחתי).

מענק עידוד תעסוקה על סך 6000 ₪.

מענק עידוד יזמות עסקית על סך 20,000 ₪ (עבור מימוש במגוון תחומים – פרסום, שיפוץ מבנה, שיווק, הקמת אתר מקוון ועוד).

קידום העסקה מוגדל –75% משכר מינימום יועבר למעסיק.

שובר (ואוצ'ר) להכשרה תעסוקתית מותאמת לאזור הנגב-גליל.

שרת העלייה והקליטה סופה לנדבר: "ככל שנפתח עוד אופציות ואפשרויות בפני העולים החדשים שמגיעים לארץ, כך תהליך העלייה והקליטה ארצה יהיה קל ונגיש יותר ובסופו של דבר יתורגם למספר עולים גבוה הרבה יותר.

עידוד העלייה ותמיכה בעולים שבוחרים להשתקע בפריפריה ולהתחיל את פרק חייהם החדש בצפון או בדרום הארץ הוא צעד ציוני וחשוב מאין כמותו לחיזוק הפריפריה, הנגשת פתרונות דיור ותעסוקה נגישים ונוחים עבור עולים והבאת אוכלוסייה עולה ציונית וחזקה לשאר חלקי הארץ היא רווח הן עבור העולים והן עבור מדינת ישראל. אני גאה מאד בפרויקט הזה והמספרים הגבוהים של העולים שכבר נרשמו לתכנית מדברים בעד עצמם – מדובר בפרויקט חשוב, הכרחי ומאד נצרך. אני שמחה שאנחנו הולכים להמשיך את פעילותו גם בשנת 2017".