הבוקר התקיים בקברות המכבים טקס הזנקת לפיד המכביה והדלקת המשואות אחרי שנשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין הזניק ביום שני את לפיד המכביה עם אורי ששון ואסף יסעור, הבוקר הלפיד הגיע לתחנה הראשונה בטקס הדלקת משואות מרגש בקברות המכבים בהשתתפות 9 מדליקי משואות המייצגים מצוינות בתחומם אורי ששון נכנס בריצה עם לפיד המכביה ומיד לאחר מכן החל טקס הדלקת המשואות המסורתי.

הספורטאי המחונן אורי ששון: "להיות אלוף זה לא רק הרגע הזה כשהמשחק נגמר, והלוח מראה שניצחת, להיות אלוף זה משהו שנבנה לאט לאט, עם כל חלום, עם כל יעד, עם כל צעד, עם כל אימון, עם כל תקווה, כל הפסד, וכן, כל ניצחון."  צילום: איתמר גרינברג
הספורטאי המחונן אורי ששון: "להיות אלוף זה לא רק הרגע הזה כשהמשחק נגמר, והלוח מראה שניצחת, להיות אלוף זה משהו שנבנה לאט לאט, עם כל חלום, עם כל יעד, עם כל צעד, עם כל אימון, עם כל תקווה, כל הפסד, וכן, כל ניצחון." צילום: איתמר גרינברג

בטקס הדליקו משואות 9 אנשים המייצגים מצוינות בתחומם: אורי ששון – ג'ודוקא ישראלי, זוכה מדליית ארד באולימפיאדת ריו דה ז'ניירו · מורן סמואל - ספורטאית פראלימפית, אלופת העולם, זוכת מדליית ארד במשחקים הפראלימפיים בריו בחתירה המייצגים מצוינות בספורט. · עדי אלטשולר – יזמת חברתית, מייסדת "זיכרון בסלון" המייצגת את המצוינות החברתית.

· שחר איילון – מנכ"ל רכבת ישראל הנכנס, לשעבר נציב כבאות והצלה וניצב במשטרת ישראל מייצג את כוחות הביטחון הישראלים. · אורלי פורמן – מנכ"לית משרד התרבות והספורט לשעבר ויו"ר אגף חינוך ותרבות בוועדה המארגנת של המכבייה. כיום מנהלת מחלקת חינוך בעיריית כפר סבא תדליק משואה בשם ערכי ואנשי החינוך.

· ליאו דן בנסקי - נשיא התנועה ידליק את המשואה בשם מכבי תנועה עולמית שיגיע במיוחד מפינלנד.

· נופר הוניגמן - מסניף נס ציונה, נציגת תנועת הנוער המכביה צעיר תדליק משואה בשם בני הנוער המבטיחים את המשכיות התנועה.

· אלחנדרו אשכנזי - שהגיע ארצה לראשונה במכבייה ה-19 עם נבחרת קובה, כיום משתתף בתכנית "מסע - בייסבול" ומסייע בהכנת הנבחרת הישראלית בבייסבול לקראת המכבייה ידליק משואה בשם קהילות מכבי בעולם המגיעות ארצה למכביה.

· אורי ששון אמר בטקס בזמן שהדליק את המשואה: אני אורי ששון, מדליק משואה זו בשם כל הספורטאים. בשם כל אותם אנשים שמקדישים את חייהם להשגת הניצחון, שמוטלים פעם אחר פעם למזרון - קמים, ולא מוותרים. בשם כל אותם אנשים שחותרים למטרה - ומשיגים אותה.

להיות אלוף זה לא רק הרגע הזה כשהמשחק נגמר, והלוח מראה שניצחת, להיות אלוף זה משהו שנבנה לאט לאט, עם כל חלום, עם כל יעד, עם כל צעד, עם כל אימון, עם כל תקווה, כל הפסד, וכן, כל ניצחון.

להיות אלוף זה להתמסר, להקריב, ולא לוותר. זה להאמין בעצמך ולדעת שאתה מסוגל. להיות אלוף זה לדעת שתמיד יש לך עוד לאן להשתפר, לאן להגיע, עוד פסגה לכבוש. קיץ הזה יש לכם הזדמנות להתחיל את הדרך בתחרויות המכביה. והכי חשוב, להיות אלוף זה גם להיות בן אדם. להושיט תמיד יד ליריב ולעזור למי שסביבך. כי כולנו חלק מאותה חברה. המשואה הזו היא עבורכם, כל אותם אלופים שהופכים את החיים שלהם - ושל האנשים סביבם - לטובים יותר.

אני מתרגש להדליק את הלפיד ה 72 בסימן המכביה ה - 20 שיוצא היום לדרך ארוכה ואנו מצפים לו חזרה בטקס הפתיחה בירושלים 6.7.2017 לאחר הטקס הלפיד המשיך לנמל תל אביב להפנינג גדול, תהלוכת לפידים, והדלקת נר חמישי של חנוכה בהשתתפות 2,000 חניכים ומדריכים מתנועת הנוער "המכבי הצעיר".