מתוך נאום יו"ר האופוזיציה בכנס איכות השלטון. "בסופו של דבר הדמוקרטיה תנצח, החופש הישראלי ינצח ואת המושחתים אנחנו נזרוק הביתה ": דבריו של יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג בנאום בכנס "יום איכות השלטון" של התנועה לאיכות השלטון. התנועה לאיכות השלטון עורכת היום את "יום איכות השלטון"; כנס שכולו מוקדש לבחינת תהליכים שקרו השנה בדמוקרטיה הישראלית וברשויות השלטון. בנאומו יושב ראש האופוזיציה, חה"כ יצחק הרצוג גינה את נורמות השחיתות שהשתרשו בפעילות השלטונית אשר מובילות את חברי האופוזיציה לעתור לבג"ץ, כפי שעשו באשר להליך החקיקה של חוק מיסוי דירה שלישית.

הרצוג: "מנחם בגין ויצחק שמיר ז"ל היו מבלים לילות ארוכים בהצבעות ושותים תה ואילו ממשיכי דרכם חוגגים באישון לילה על וויסקי על כך שכל אחד מהם קיבל קופה, בלי בושה" - צילום: פורום סבן
הרצוג: "מנחם בגין ויצחק שמיר ז"ל היו מבלים לילות ארוכים בהצבעות ושותים תה ואילו ממשיכי דרכם חוגגים באישון לילה על וויסקי על כך שכל אחד מהם קיבל קופה, בלי בושה" - צילום: פורום סבן

יצחק הרצוג פתח בהתייחסו להתנהלות רשויות השלטון בעת הנוכחית: "התנועה למען איכות השלטון קמה כדי לנקות את ישראל משחיתות שלטונית, להגן על מערכת המשפט ואכיפת החוק, לשמור על הקופה הציבורית מידיים זרות ועל איכות השלטון. בסוף 2016 לצערי אפשר לומר שהמאמץ הזה נכשל.

בעבר, מנהיגי המדינה התביישו להציע פגיעה בקופה הציבורית – היום הם עצמם מובילים זאת. מנחם בגין ויצחק שמיר ז"ל היו מבלים לילות ארוכים בהצבעות ושותים תה ואילו ממשיכי דרכם חוגגים באישון לילה על וויסקי על כך שכל אחד מהם קיבל קופה, בלי בושה, כאילו אין גבול לחזירות. בעבר היו מנהיגי המדינה וראשי הסיעות נזהרים היטב במינויים פוליטיים, היום אין שום סיכוי למי שלא מקורב לשר להתמנות לתפקיד. בעבר בטחון המדינה היה מעבר לכל שיקול והיום יודעים שיש מקורבים לשלטון שמשפיעים גם על זה, וכל מה שמעניין אותם היא העמלה. לכן, אנחנו רואים החלשות בכל פרמטר – אני לא בא בטענות לאיכות השלטון שעושה את המרב והמיטב – אבל מישהו הזיז את הגבינה."

כמו כן, התייחס יו"ר האופוזיציה לעתירה שהוגשה לפני יומיים ע"י חברי הכנסת מסיעתו כנגד הליך החקיקה של חוק מיסוי דירה שלישית: "אנחנו ראינו פגם מהותי היורד לשורשו של עניין באופן החקיקה של חוק מיסוי הדירה השלישית. אני אישית בעד מיסוי דירה שלישית אבל אותי מעניין הליך החקיקה שהיה פגום ביותר. יש אזרחים שאם יאחרו יום אחד בתשלום מס יזרקו לכלא, אך כשאותו המשרד, משרד האוצר, לא עומד בכלים הנדרשים לחוקק חוק הוא לא עוצר. כשעומדת היועצת המשפטית של ועדת הכספים והיועץ המשפטי לכנסת זה לא מעניין אותם, והם לא נענים לקריאתו של יו"ר הכנסת להביא את העניין מחדש להצבעה. לכן אנחנו נאלצים לעתור.

חה"כ הרצוג סיים את נאומו בנימה אופטימית: "בסופו של דבר הדמוקרטיה תנצח, החופש הישראלי ינצח, ואת את אלו שזוללים מאיתנו את הכסף נזרוק הביתה".