עו"ד ישראלים מנצלים עובדים זרים - במכתב שנשלח לאחרונה לוועדת האתיקה הארצית, תוקף עו"ד גלעד אבני תופעה חמורה בשם מרשיו, ישראל מפן וגבעת ברנר אגודה שיתופית חקלאית בע"מ את התופעה החמורה כי משרדי עורכי דין בישראל מגישים תביעות לבתי משפט נגד חקלאים, בשמם של עובדים זרים שחזרו לארץ מוצאם ובכך מסכנים את מצב החקלאים שגם כך נמצא בקריסה כלכלית.

כלים
לטענת עוה"ד גלעד  אבני מדובר בתופעה חמורה שבה עורכי דין מנצלים את תמימותם של העובדים הזרים באמצעות פירצה בחוק.
לטענת עוה"ד גלעד אבני מדובר בתופעה חמורה שבה עורכי דין מנצלים את תמימותם של העובדים הזרים באמצעות פירצה בחוק.

לטענת אבני מדובר בתופעה חמורה שבה עורכי דין מנצלים את תמימותם של העובדים הזרים באמצעות פירצה בחוק. "כמעט כל התביעות המוגשות על ידי עובדים תאילנדים מוגשות על ידי משרדיהם של עו"ד שי ורד, יגאל קלדרון ואילו של עובדים נפאליים מוגשות על ידי משרדו של מיכה דוד. תביעות אלה לוקות באנומליות משונות", "עורכי הדין שי ורד, יגאל קלדרון ומיכה דוד עשו ועושים שירות דב לעובדים הזרים עד כי שהחקלאים לא מעוניינים להעסיק יותר עובדים זרים שמבחינתם נשבר מטה לחמם". הוסיף אבני.

התופעה המדוברת הינה תביעה של עובדים זרים שעם סיום העסקתם בארץ, חוזרים לארץ מוצאם. באמצעות עורכי דין ישראליים מגישים תביעות כספיות ובסכומים של מאות אלפי שקלים נגד מעסיקיהם החקלאים לשעבר. החקלאים טוענים מנגד כי מדובר בהטעיה מכוונת מצד עורכי הדין, וברוב המקרים, מופעל לחץ של בית המשפט על החקלאי להגיע לפשרה שבה הוא משלם מאות אלפי שקלים לעובד הזר מבלי שנוהל הליך משפטי ומבלי שהעובד הגיע לארץ.

במכתבו לועדת האתיקה הארצית ציין עו"ד אבני את התופעה החמורה שהינה כלל ארצית שבה משולמים מאות מליוני שקלים על תביעות של עובדים זרים שנמצאים כבר בארץ מוצאם ואף לא מודעים לתביעה שבה הם מיוצגים. לעיתים, במקרים מסוימים העובד הזר לא מקבל את התשלום שנפסק לטובתו מכיוון שהוטעה בזדון בתואנה שמדובר בתביעה נגד מדינת ישראל באשר למיסים ולא בתביעה נגד המעסיקים או בקבלת תשלומי פנסיה ופיצויים. כשנודע להם הדבר וביקשו למחוק את התביעות כנגד מעסיקיהם לשעבר אוימו על ידי גורמים בארץ מולדתם כי "יבולע להם אם יעשו כן" לפי עורך הדין אבני.

"אני סבור כי עתה משנתבקשה וועדת האתיקה הארצית לבדוק מי הניע את העובדים הזרים לתבוע וכמה מכספי הזכייה מועברים להם נקבל תשובה שתשפוך אור על התופעה העגומה. כמו כן, לבחון את התנהלותם של עורכי הדין שי ורד, יגאל קלדרון ומיכה דוד עומדת בכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין ואם לא אז יש להעמידם לדין." סיכם אבני.