ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 25 בדצמבר: "אני שותף לרגשות הכעס והתסכול של חברי הממשלה מול החלטה לא מאוזנת ועוינת ביותר למדינת ישראל, שהתקבלה באופן לא ראוי על ידי מועצת הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 25 בדצמבר: "אני שותף לרגשות הכעס והתסכול של חברי הממשלה מול החלטה לא מאוזנת ועוינת ביותר למדינת ישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום 25 בדצמבר: "אני שותף לרגשות הכעס והתסכול של חברי הממשלה מול החלטה לא מאוזנת ועוינת ביותר למדינת ישראל

מהמידע שיש לנו, אין לנו שום ספק שממשל אובמה יזם אותה, עמד מאחוריה, תיאם את הנוסחים ודרש להעבירה. זה כמובן בניגוד מפורש למדיניות האמריקנית המסורתית שהתחייבה לא לנסות לכפות תנאים של הסדר קבע, כמו כל נושא שקשור להם במועצת הביטחון, וכמובן התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה עצמו ב-2011 להימנע מצעדים כאלה.

אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי שישראל לא תצא ניזוקה מההחלטה המבישה הזאת ואני גם אומר לשרים כאן, צריך לנהוג בתבונה, באחריות ובקור רוח. זאת אומרת, גם במעשים וגם בדיבורים. אני מבקש מהשרים לנהוג באחריות, בהתאם להנחיות שיינתנו היום בישיבת הקבינט מיד אחרי ישיבת הממשלה. אני גם ביקשתי ממשרד החוץ להכין תכנית פעולה מול האו"ם ומול גורמים בין לאומיים אחרים, שהיא תוצג בקבינט תוך חודש ימים ועד אז, כמובן, נבחן צעדים נוספים.

במשך עשורים, הייתה אי הסכמה בין הממשלות בארה"ב וישראל בנושא ההתנחלויות. עם זאת, תמיד הסכמנו שמועצת הביטחון אינה המקום ליישב את הסוגיה הזו. ידענו שפנייה לשם תקשה על המשא ומתן ותרחיק את השלום.

כפי שאמרתי לג'ון קרי ביום חמישי, ידידים לא לוקחים ידידים למועצת הביטחון. אני מעודד מהצהרות ידידינו בארה"ב, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד. הם מבינים שהחלטת האו"ם הזו היא חסרת אחריות והרסנית ושהכותל המערבי הוא לא שטח כבוש. אני מצפה לעבוד עם הידידים הללו ועם הממשל החדש כשיכנס לתפקיד בחודש הבא.

אני מנצל את ההזדמנות הזו כדי לאחל לאזרחי ישראל הנוצרים ולידידינו הנוצרים ברחבי העולם חג מולד שמח ושנה טובה.

חג מולד שמח ושנה טובה לכל אזרחינו הנוצרים ולכל ידידינו הנוצרים בעולם באשר הם".