ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם ראש ממשלת סווזילנד Dr. Barnabas Sibusiso Dlamini. רה"מ נתניהו: "אנו ננצח את המאבק הזה מול גורמי הטרור, ביחד הניצחון שלנו יהיה מהיר יותר". ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת סווזילנד. פגישתם הקודמת של שני המנהיגים התקיימה בחודש ספטמבר בעצרת האו"ם.

נתניהו הביע הערכה למלך סווזילנד מסוואטי ה-3 על יחסו החם והאוהד לישראל. שני המנהיגים דנו בהרחבת שיתופי פעולה בין המדינות בתחומי ניהול מים, חינוך, חקלאות, בריאות וביטחון,
נתניהו הביע הערכה למלך סווזילנד מסוואטי ה-3 על יחסו החם והאוהד לישראל. שני המנהיגים דנו בהרחבת שיתופי פעולה בין המדינות בתחומי ניהול מים, חינוך, חקלאות, בריאות וביטחון,

ראש ממשלת סווזילנד מבקר בישראל יחד עם שרי החוץ והחקלאות של סווזילנד. ראש הממשלה נתניהו הביע הערכה למלך סווזילנד מסוואטי ה-3 על יחסו החם והאוהד לישראל. שני המנהיגים דנו בהרחבת שיתופי פעולה בין המדינות בתחומי ניהול מים, חינוך, חקלאות, בריאות וביטחון, וזאת בהמשך להרחבת קשריה של ישראל באפריקה והידוק היחסים עם מדינות היבשת. כמו כן, דנו בהגעת משלחת ישראלית שתבחן את העמקת שיתופי הפעולה הללו תוך מתן דגש להעברת הכשרות בתחום הבריאות.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו:

"בין שתי המדינות שלנו קיימים ידידות איתנה ורצון לשתף פעולה בצורה נרחבת יותר. זאת במסגרת חזרתה של ישראל לאפריקה, כפי שאנו קוראים למהלך הזה. אנו יודעים שביחסים בינינו מעולם לא היתה הרעה, מעולם לא היתה הידרדרות, ואני מבקש להודות לך ולממשלת סווזילנד על היציבות ביחסים בינינו לאורך השנים. אז ברוך בואך לירושלים.

ביקורך כאן מתקיים בתקופה קשה, לא כאן, אלא באירופה. אתמול היו התקפות רצחניות באנקרה שבה נרצח השגריר הרוסי. רצח של דיפלומט הוא הטרור בשיאו. נראה שהיתה מתקפת טרור גם בגרמניה, שבה נרצחו אזרחים גרמנים ואזרח ישראלי אחד נפצע קשה. אנו שולחים את תנחומינו לממשלת גרמניה ולמשפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו ננצח את המאבק הזה מול גורמי הטרור, ביחד הניצחון שלנו יהיה מהיר יותר".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו:

"ישראל מגנה מה שנראה כהתקפת טרור בגרמניה. אנחנו שולחים תנחומים למשפחות ההרוגים, כמובן לממשלת גרמניה, וגם החלמה מהירה לפצועים שכוללים אזרח ישראלי. ההתקפה הזאת מצטרפת להתקפות נפשעות, הטרור פורץ בכל מקום ואפשר להילחם בו רק על ידי כך שנלחמים בו ואנחנו נביס אותו, אבל נביס אותו הרבה יותר מהר אם כל האומות החופשיות והמותקפות יתאחדו כדי להביס את הטרור".

מדברי ראש ממשלת סווזילנד Barnabas Sibusiso Dlamini:

"אני שמח להיות פה שוב ולחדש את השותפות בינינו. אנו שמחים לראות את ההתפתחות במדינה. לישראל יש מומחיות בתחומים רבים שלהם אנו זקוקים בסווזילנד, ואנו מקווים שבמסגרת הדיונים בינינו נתמקד בתחומי המומחיות הללו".

עוד הוסיף ראש ממשלת סווזילנד:

"בנוגע לאירועי אתמול, הם מהווים תזכורת לכך שעלינו להיות מאוחדים. אנו שולחים את תנחומינו לעמיתינו הרוסים שלנו וכן לעמיתינו הגרמניים שלנו. זה מהווה תזכורת לכך שעלינו להיות מאוחדים בעולם. אנו שולחים את תנחומינו גם לך, בייחוד כמי שמייצג את ממשלת ישראל. אנו מקווים שמי שנפצע, יחלים במהרה".