שיטת הערכה חדשה בבית הספר פסגות במיתר - ביום ההורים שהתקיים בשבוע שעבר בבית הספר "פסגות", בחר הצוות החינוכי ליישם שיטת הערכה אישית על פי מודל "ששת הכובעים" של הפסיכולוג אדוארד דה-בונו. בשונה מימי הורים רגילים, בהם התלמידים מגיעים עם הוריהם ושומעים חוות דעת מהמורה, בבית הספר פסגות בהנהלת עירית כהן, ביקשו לשלב את התלמידים על ידי משוב אישי. בבי"ס התקיים יום הורה-מורה-תלמיד באמצעות שיח רפלקטיבי של התלמידים על התחום הלימודי-חברתי-רגשי שחוו במחצית זו.

חינוך במיתר: שיטת הערכה אישית על פי מודל "ששת הכובעים" של הפסיכולוג אדוארד דה-בונו.
חינוך במיתר: שיטת הערכה אישית על פי מודל "ששת הכובעים" של הפסיכולוג אדוארד דה-בונו.

בית ספר פסגות המתגאה בחזון "פסגות של חוויה וידע" ביקש להעניק לתלמידים רפלקציה אישית בליווי המורים אודות החוויה והידע שנרכשו.

התלמידים עברו הכנה במסגרת שיעורים בהם למדו את מודל ששת הכובעים, והתנסו בו במגוון תחומים. ביום ההורים לקחו התלמידים אחריות וניהלו שיח פתוח תוך שימוש במגוון תפקודי הלומד שהוצבו כיעד וייושמו בבית הספר.

עירית כהן, מנהלת בית הספר פסגות, מסרה: "השיח ביום ההורים בין התלמיד, הוריו והמורים, היה מרתק, עשיר, חוויתי ומשמעותי לכל שותפיו. התלמידים הצליחו להעביר באופן מילולי ויצירתי את תחושותיהם והציעו דרכים חדשות לשיפור הלמידה האישית".

רחל שמא, מנהלת מחלקת החינוך במועצה, הוסיפה: "אני שמחה כי בית הספר ממשיך לקדם את נושא החינוך ומחפש שיטות ודרכים חדשות בשאיפה לחינוך איכותי ביותר לילדי הישוב. המודל החדש היה הצלחה גדולה, ותלמידים והורים רבים הרגישו כי המשוב היה יותר אישי, משמעותי ותורם לתהליך הלימודי של הילד".

מנהלת מחוז הדרום של משרד החינוך, עמירה חיים, מסרה כי "משרד החינוך מעודד את מנהלי בתיה"ס ליוזמות עצמאיות מסוג זה. אני מברכת על המהלך שמשתף בין הלומדים, המלמדים וההורים ומוביל להבנה טובה יותר של הערכה, הוראה ולמידה. זהו נדבך משמעותי נוסף שהוביל את ביה"ס להישגים טובים".

אודות המועצה המקומית מיתר: היישוב הקהילתי מיתר מונה כ-1750 משפחות, והוא ממוקם כ- צפונית-מזרחית לבאר-שבע בסמוך ליער יתיר. שיעור התעסוקה ביישוב מגיע לכ-93%, ובדירוג החברתי-כלכלי של הלמ"ס מיתר זכתה בציון 9-10. ביישוב מערכת חינוך פורמאלית וא-פורמאלית ענפה, שזוכה להישגים הגבוהים ביותר בדרום. ביישוב מועצות נוער, בתי ספר וגנים מהמובילים באזור, ושלוש תנועות נוער. החיים ביישוב משלבים את היתרונות של יישוב כפרי עם מערכת שירותים עירונית מתקדמת ומקיפה ברמה הגבוהה ביותר.