עו"ד אווקה קובי זנה נבחר לתפקיד מתאם המאבק בגזענות במשרד המשפטים שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד: "אני שמחה על הבחירה. קיימת חשיבות גדולה למיגור הגזענות, בדגש על גזענות כלפי יוצאי אתיופיה. אמשיך להוביל לשילוב כל העדות והמגזרים במדינת ישראל בהנהגת המדינה ובשירות המדינה"

עו"ד אווקה קובי זנה הוא בוגר תואר ראשון ושני במשפטים. בעבר שירת כקצין ומשפטן בפרקליטות הצבאית בפיקוד הדרום, השתחרר בדרגת רב-סרן והחל את עבודתו בפרקליטות המדינה במחוז תל אביב (פלילי)
עו"ד אווקה קובי זנה הוא בוגר תואר ראשון ושני במשפטים. בעבר שירת כקצין ומשפטן בפרקליטות הצבאית בפיקוד הדרום, השתחרר בדרגת רב-סרן והחל את עבודתו בפרקליטות המדינה במחוז תל אביב (פלילי)

ועדת בוחנים בראשות מר אודי פראוור, סמנכ"ל ממשל וחברה במשרד רה"מ, ובהשתתפות מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, בחרה פה אחד בעו"ד אווקה קובי זנה לתפקיד מתאם המאבק בגזענות. יחידת תיאום המאבק בגזענות תוקם במשרד המשפטים, ותהיה אמונה על תיאום המאבק בגזענות בין כל משרדי הממשלה.

עו"ד אווקה קובי זנה הוא בוגר תואר ראשון ושני במשפטים. בעבר שירת כקצין ומשפטן בפרקליטות הצבאית בפיקוד הדרום, השתחרר בדרגת רב-סרן והחל את עבודתו בפרקליטות המדינה במחוז תל אביב (פלילי). עו"ד זנה עוסק במגוון נושאים בתחומי המשפט הפלילי והמנהלי ובשנתיים האחרונות מרכז את תחום עבירות ההסתה ועבירות ממניעים גזעניים.

מינויו של עו"ד זנה הוא חלק מרכזי ביישום דו"ח הצוות למיגור הגזענות (דו"ח פלמור) אשר הוגש בקיץ האחרון לראש הממשלה וכלל מסקנות והמלצות רבות הנוגעות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה. הצוות הבין משרדי, בראשות מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, הוקם על פי החלטה של ועדת שרים מיוחדת בראשות ראש הממשלה, ובעקבות מחאת יוצאי אתיופיה בחודש מאי 2015. הדו"ח, משקף תחושות קשות של אפליה וגזענות בקרב יוצאי אתיופיה ומפרט שורה של המלצות ליישום במשרדי הממשלה ורשויות המדינה. אחת ההמלצות המרכזיות שהתקבלה על ידי הממשלה היא הקמת יחידה ממשלתית במשרד המשפטים לתיאום המאבק בגזענות.

חברות נוספות בוועדה היו עו"ד רחל מטר, מנהלת היחידה לעיכוב הליכים בפרקליטות המדינה, ועו"ד בתיה ארטמן, נציגת ציבור.

מנכ"לית משרד המשפטים ויו"ר הצוות למיגור גזענות נגד יוצאי אתיופיה, עו"ד אמי פלמור, בירכה את זנה עם היבחרו ואמרה: "כישוריו וניסיונו המקצועי של עו"ד זנה, כמו גם פעילותו ההתנדבותית מזה שני עשורים, הופכים אותו למועמד המתאים ביותר לתפקיד. עו"ד זנה הוא בעל ידע רב בנושא, והציג תפיסה אסטרטגית כוללת, המאזנת בין מרכיב הטיפול המשפטי והארגוני לבין הצורך בשינוי חברתי ותודעתי. מצפה לעו"ד זנה מלאכה מורכבת ועבודה רבה, ואין לי ספק שיוכיח את עצמו ויצליח בתפקידו החדש".