קובי קררו
קובי קררו

מבנה שעבר שריפה מכיל בתוכו מפגעים בטיחותיים רבים, הבולטים שבהם כוללים סיכונים בריאותיים הנגרמים כתוצאה מהתרכובות הכימיות שנוצרו במהלך תהליך הבעירה ומפגע בטיחותי שעלול לגרום לפגיעה קשה ביסודות הבניין.

לכן, לפני שניגשים לטפל במבנה פגוע, חשוב לבחור אנשי מקצוע מתאימים, שהוסמכו להתמודדות עם מפגעים מסוג זה.

לאחר הבדיקה התברואתית, יש לפנות לשמאי הקובע את עלות ההחזר על ידי חברת הביטוח / הממשלה. המלצתנו היא לפנות לשמאי באופן עצמאי ולא להסתמך רק על שמאי מטעם חברת הביטוח שלו נטייה לאמוד סכום החזר נמוך יותר. אמנם הזמנת שמאי פרטי כרוכה בעלות נוספת, אך לטווח ארוך זוהי הוצאה משתלמת בהחלט. בהמשך מומלץ לערב מהנדס (קונסטרוקטור) או אדריכל שיוכלו לאמוד את מידת הנזק ולבצע תכנון מקצועי של דרך הפעולה הנדרשת לשיקום המבנה. חשוב לזכור שאש עלולה לכלות גם ברזל ובטון ולא רק צנרת, חשמל ואינסטלציה. אם ישנה פגיעה בקונסטרוקציה המהנדס הוא שקובע האם ניתן לשחזר את הברזל ואת הבטון או שהמבנה אינו ראוי למגורים ויש להרוס אותו מן היסוד.

למרות החוויה הקשה והקושי הנפשי שעלול להיגרם עקב איבוד הבית , שיפוץ הדירה יכול להוות הזדמנות להגשים חלום ישן ולתקן ליקויים אדריכליים ועיצוביים שהיו קיימים עוד לפני הפגיעה בבית.

חשוב כי איש המקצוע הנבחר יכוון ויבצע אפיון צרכים מפורט של דיירי הבית ורק לאחר אפיון זה יפנה לבניית שלבי התכנון המחודש.

דבר נוסף בו ניתן להיעזר באיש המקצוע הוא תכנון מוקדם וביצוע ההזמנות הרלוונטיות הכרוכות בתהליך השיקום (מטבח, מזגנים, חשמל, ריהוט וכו').

תהליך מסוג זה, הכולל בתוכו בדיקה, תכנון וביצוע, עלול לקחת זמן רב, דבר הפוגע בחיי המשפחה ובאיכות החיים. תכנון נכון של איש מקצוע, יכול לתרום לקיצור תהליכים באופן משמעותי, עד לחיסכון של מספר חודשים ולאפשר חזרה לשגרה בתוך תקופה קצרה, יחסית. לפרטים נוספים: קררו אמני אדריכלות ומעצבי חוויות