פסק דין תקדימי בבית המשפט לענייני משפחה העוסק בשאלה האם ניתן לבקש להפחית מזונות גם כאשר הדבר נאסר במפורש בהסכם הגירושין? לאחר שאב גרוש הגיש תביעה להפחתת מזונות

משנודע לו כי אשתו ובן זוגה החדש - רכשו יחדיו דירת יוקרה החליט בית המשפט לפסוק לטובת הגרוש הפחתה במזונות.

כלים
עו"ד אבי גפן
עו"ד אבי גפן

עו"ד אבי גפן, המייצג את הגבר, טען בתביעה כי רכישת הדירה מהווה שינוי נסיבות מהותי – מפני שהמזונות שנפסקו למרשו כוללים גם דמי מדור – כלומר מימון חלקם של הילדים בשכר דירתה של אמם.

לדברי עו"ד גפן, מיד לאחר הגירושים שכרה האישה דירה ושילמה עבורה שכר דירה של כ-6,000 שקלים בחודש, אך כאשר עברה לגור עם בן זוגה האמיד, וכאשר החליטו השניים לקנות דירה חדשה, במזומן וללא משכנתא – השתנו פני הנסיבות מקצה אל הקצה – וכעת, מן הצדק יהיה, להפחית מדמי המזונות שנפסקו לאב הגרוש לפחות את דמי המדור.

כמו כן, טען הגבר, שהאישה משתכרת יותר ממנו, וכי הילדים שוהים אצלו באופן שווה לזמן בו הם שוהים אצלה – ועל כן יש לבטל את המזונות אותם הוא משלם כליל, או לכל הפחות להפחיתם לכדי 1,000 שקלים לכל חודש בעבור כל ילד.

האישה מצדה, טענה, כי הסכם הגירושין בין בני הזוג התייחס לסוגיית המזונות – וקבע שגם אם ישתנה החוק, וגם אם המשמורת תהפוך למשותפת – דמי המזונות לא יופחתו.

ביהמ"ש לענייני משפחה קיבל את בקשתו של הגבר באופן חלקי – ופסק כי רכישת הדירה ע"י האישה אכן מהווה שינוי נסיבות מהותי, ועל כן יש להפחית מהמזונות אותם משלם האב כ-700 ₪ לילד לחודש.