חברות העוסקות בשיווק או בייצור של סחורה בעלת ניידות גבוהה זקוקים לפתרונות אחסון המשלבים יכולת לאתר בקלות את המוצרים השונים, לאחסן ולשנע אותם – בין אם מדובר בציוד, במוצר מוגמר או בכל סוג של מוצר גלם לשלבי היצור שונים.

חברות רבות תלויות בביקוש המשתנה לאורך השנה, במיוחד במוצרים עונתיים להם ישנה דרישה גבוהה יותר, או בתקופות בהן התקבלו הזמנות גדולות מהרגיל עבור לקוחות. במצבים רגילים חברות רבות בוחרות להשתמש בשטחי אחסון נוספים, ופונות לחברה המציעה מחסנים לוגיסטיים להשכרה.

מה היתרונות בשירותי השכרה לעומת הקמה של מחסן?

הקמה של מחסנים לוגיסטיים מחייבת היערכות מיוחדת מבחינת שטח, ציוד שינוע, מדפים מתאימים וכן עלויות נלוות על התשלומים השוטפים במחסן. לעומת זאת, באמצעות שכירה של מחסן לוגיסטי ניתן לנצל את היכולת של שטח אחסון המשתנה באופן דינמי בהתאם לצרכים המשתנים של החברה, כאשר פעמים רבות ניתן להשתמש גם בשירותים נוספים הקשורים לניהול המחסן כמו תוכנות ייעודיות, מחסנאים מנוסים ותכנון מקיף של המדפים השונים במחסן בהתאם לצורכי החברה.

הקמה של מחסן דורשת גם התייחסות לשיקולי אבטחה שונים: בטיחות של ציוד השינוע ועמידה בנהלים הקשורים לחוזק המדפים השונים עליהם נמצא הציוד, מערך בקרה וניטור אש, בקרת לחות ואפשרות מענה מידי במקרה של תקלה. בנוסף לכך, גם התאמה של הטמפרטורה במחסן לציוד המאוחסן בו ובקרה עליה ומערך אבטחה של הציוד הנמצא במחסן לאורך כל שעות היממה. השכרה של מחסן לוגיסטי הכולל את השירותים הללו חוסך עלויות מיותרות לחברה ברכישת ציוד לתפעול המחסן עצמו, כמו גם העסקת כוח אדם ייעודי ומיומן.

המחסן הלוגיסטי הוא לב העסק

הציוד הנמצא במחסן הלוגיסטי כולל את הנכסים הפיזיים החשובים ביותר של העסק. שימוש נכון בו במהלך קבלת הסחורה ואספקתה ללקוחות בצורה אפקטיבית, יכולים להגדיל משמעותית את שורת הרווח של העסק בסוף השנה. השכרת מחסנים לוגיסטיים מאפשרת לכל ארגון בינוני עד גדול להתנהל בצורה היעילה ביותר, תוך שמירה על טווח עלויות צפוי מראש, ללא הפתעות מיותרות העלולות להתרחש במחסנים לוגיסטיים הנמצאים בבעלות החברה.

לשנע בחוכמה – השכרת מחסנים בקרבת הלקוחות הגדולים

חלק עיקרי בניהול לוגיסטי נכון של שינוע סחורה הוא חלוקה הגיונית של המוצרים המסופקים ללקוחות או מתחלקים בין סניפי החברה השונים בארץ. השכרת מחסנים לוגיסטיים מאפשרת חלוקה נכונה של הציוד המאוחסן בהתאם ליעד הסופי אליו הוא מגיע. חברות יצרניות הממוקמות בצפון הארץ או בדרומה, ומשרתות לקוחות גדולים באזור המרכז, יוכלו לייעל את מהלך שינוע הסחורה ואספקתה באמצעות השכרת מחסנים לוגיסטיים באזור המרכז.

לסיכום, השכרת מחסנים לוגיסטיים מסייעת לארגונים ולחברות רבות לייעל את התהליך הלוגיסטי המורכב הכרוך באחסון של סחורה או של מוצרי גלם ובשינוע שלהם ברחבי הארץ. היתרונות הרבים של שטח מושכר המשתנה באופן דינמי בהתאם לצורכי החברה הופך את התחום לאטרקטיבי במיוחד עבור חברות בכל גודל.