נשיא המדינה פתח את ביקורו בטקס קבלת פנים ממלכתי שנערך על ידי נשיא הודו בארמונו, ולאחר מכן השתתף בטקס הנחת זר באנדרטה לזכר מהטמה גנדי.

נשיא המדינה בטקס קבלת הפנים בארמון הנשיא ההודי. צילום: מארק ניימן/לע"מ
נשיא המדינה בטקס קבלת הפנים בארמון הנשיא ההודי. צילום: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, פתח היום, שלישי, י"ד חשון, 15 בנובמבר, את ביקורו באופן רשמי בטקס קבלת פנים ממלכתי שנערך לו על ידי נשיא הודו, פרנב מוקהרג'י, בארמונו. עם כניסתם למתחם לווה רכבם של הנשיא ורעייתו על ידי משמר פרשים. בהגיעו אל רחבת הטקס נוגנו המנוני שתי המדינות, ובסיום הצדיע מפקד המשמר לשני הנשיאים. הנשיא סקר את משמר הכבוד ולאחר מכן הוצגו בפניו בכירי הממשל ההודי.

מדברי הנשיא: "אני נרגש להיות אורחו של הנשיא מוקהרג'י. הנשיא מוקהרג'י ביקר בישראל לפני כשנה, ולכבוד הוא לי לבקר היום במדינתכם הנפלאה. תודה לך הנשיא מוקהרג'י על קבלת הפנים."

לאחר מכן, המשיכו הנשיא ורעייתו לטקס הנחת זר באנדרטה לזכר מהטמה גנדי. במהלך הטקס ולאחר הנחת הזרים פיזרו הנשיא ונחמה עלי כותרת למרגלות האנדרטה והקיפו אותה כנהוג במהלך הטקס הרשמי. עם סיום הטקס חתמו הנשיא ונחמה בספר האורחים של אתר ההנצחה, והוסיפי ציטוט מתוך ספר ויקרא י"ט, פסוק י"ח: "ואהבת לרעך כמוך".

״ברוח המקום כתבתי בספר האורחים את הציטוט 'ואהבת לרעך כמוך', משנה ראויה לכל הומניטר בעולם כגנדי עצמו", אמר הנשיא.

כשנשאל על התרשמותו מהביקור עד כה אמר הנשיא: ״בין הודו לישראל ברית איתנה, ברית בין שני עמים ושתי מדינות שיש להן עבר מפואר שיש בו הרבה השראה. כך לדוגמא במקום הזה, שבו העולם הישן נפגש עם העולם החדש ניתן לחוש חלק מהדברים שבאים לידי ביטוי בביקור. הלוואי וביקור זה יעמיק את הקשרים ביננו לבין עם נפלא ומופלא זה שיש לנו כל כך הרבה מן המשותף איתו".

בהמשך היום עתיד הנשיא לקיים פגישת עבודה עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ולאחר מכן, יקיים שורה של פגישות מדיניות. בשעות הערב יערוך לכבודו נשיא הודו ארוחת ערב ממלכתית.