בעקבות ניצחון טראמפ: "תוכנית שתי המדינות מתה, הפיתרון הרלוונטי היחיד הוא תכנית הפדרציה" "ניצחונו של דונאלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית הוא המסמר האחרון בארון הקבורה של 'פתרון שתי המדינות', הפתרון המדיני המועדף על הממשל הדמוקרטי היוצא, שהפך ללא רלוונטי מבחינה ריאלית.

כלים
עמנואל שחף, יו"ר תנועת הפדרציה
עמנואל שחף, יו"ר תנועת הפדרציה

הפיתרון המדיני הריאלי היחידי שיבטיח את ביטחון ושיגשוג ישראל הוא תוכנית הפדרציה – סיפוח יהודה ושומרון, מתן אזרחות ישראלית לכל תושבי ארץ ישראל ומעבר למימשל איזורי פדרלי ". כך אומר עמנואל שחף, יו"ר תנועת הפדרציה ובכיר לשעבר בשירותי הביטחון (משרד רוה"מ). לדברי שחף: "הנשיא הנכנס טראמפ יהיה מעורב פחות מקודמו אובמה בנעשה במזרח התיכון. הממשל החדש יהיה פתוח יותר לרעיונות חדשים מהממשל הקודם שהיה 'נעול' על פתרון שתי המדינות – ומתואם יותר עם הממשל הרוסי, שגם הוא אינו מחויב לפתרון שתי המדינות.

טראמפ הצהיר כי יעביר את שגרירות ארה"ב בישראל מתל-אביב לירושלים, ואינו מגלה עניין בדרישות המדיניות של הפלסטינים. הוא יאפשר לממשלת ישראל חופש פעולה רב יותר ויטיל עליה אחריות רבה יותר לפתור את הבעיות בעצמה – והאינטרס הישראלי, בתנאי חופש פעולה, הוא להעדיף סיפוח על פני מדינה פלסטינית".

לדברי שחף: "הגיע הזמן שנסתכל למציאות בעיניים: פתרון שתי המדינות אינו בר-יישום עוד. ביהודה ושומרון חיים חצי מיליון מתיישבים ישראלים, שלא ניתן עוד לעקור אותם מביתם, ומדינה פלסטינית עצמאית, ענייה ומסוגרת עלולה להפוך למעוז קידמי של החמאס או דאעש במלחמת ג'יהאד נגד ישראל. ממילא, מבחינה פוליטית, לא ניתן להעביר בישראל החלטה על הקמת מדינה פלסטינית כזאת והעלויות - הפוליטיות והכלכליות - של פינוי ההתנחלויות ופיצוי המתנחלים הן כבר דימיוניות לחלוטין.

הדבר היחיד שהחזיק עד כה את תפיסת שתי המדינות בחיים היה ההתעקשות של הממשל האמריקני הדמוקרטי לראות בה את חזות הכול – והממשל הזה עומד לעזוב".

"נצחונו של טראמפ נותן גם תקווה חדשה. הממשל החדש עשוי לקדם פתרון ריאלי ומעשי יותר לסכסוך – צירוף יהודה ושומרון לישראל, מתן זכויות אזרח לתושבי יו"ש הערבים וכינון ממשל איזורי - פדרלי בישראל, בדגם דומה למבנה הקנטונים של שוויץ, שיאפשר ליהודים וערבים לנהל את ענייניהם הפנימיים באופן עצמאי יותר ויבטיח יציבות, שקט ושגשוג לאורך זמן".

אודות תנועת הפדרציה תנועת הפדרציה היא תנועה פוליטית חדשה שמציעה דרך מדינית חדשה לגמרי, וזוכה לתמיכה של ח"כים וראשי מועצות מימין ושמאל. התנועה הפדרציה מציעה לספח את יהודה ושומרון לישראל, להעניק לתושבי יו"ש הפלסטינים אזרחות ישראלית, ולהפוך את ישראל מהים עד הירדן לפדרציה - מדינה אחת מחולקת לכ-30 קנטונים, יהודיים, ערביים, דרוזים ועוד, שכל אחד מהם ינהל את ענייניו הפנימיים באופן אוטונומי.

התנועה תופשת תאוצה ויש לה תומכים בכירים רבים. לאתר תנועת הפדרציה: http://www.federation.org.il .

תנועת הפדרציה קוראת לשנות את המשטר בישראל למשטר פדרלי המבוסס על שלטון אזורי, בדומה למשטר בארה"ב, שוויץ, ו-25 מדינות נוספות, ולאחד את שטחי יהודה ושומרון (ללא עזה) עם ישראל שבתוך הקו הירוק, כך שי"וש יהיו חלק מישראל הפדרלית והתושבים הערביים ביו"ש יקבלו זכויות אזרח מלאות – ואילו היישובים היהודיים ביו"ש ותושביהם יישארו במקומם.

את התנועה ייסדו עמנואל שחף – בכיר לשעבר בשירותי הביטחון, ואריה הס, בכיר לשעבר בהסתדרות הציונית. לצד שחף והס רשימה ארוכה של אישים מרכזיים התומכים בתנועה וברעיונותיה. ביניהם: ח"כ יהודה גליק (ליכוד); דוד לחיאני, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן; אלוף במיל' גרשון הכהן; עלי פאקרי, ראש המועצה המקומית ערב ארמשה; יונתן שוורץ, לשעבר יועצו האישי ומנהל האבטחה של נלסון מנדלה, שעלה מדרום אפריקה לישראל ושימש כעורך "מעריב אינטרנשיונל"; ד"ר חיים אסא, יועץ אסטרטגי, ייעץ בעבר לראש הממשלה יצחק רבין ומייעץ למערכת הביטחון; ד"ר אורי וויסברג, האוניברסיטה העברית; ד"ר יגאל בין-נון, חוקר תולדות המקרא; ד"ר איציק דגני, אוניברסיטת בר-אילן; ד"ר אסעד גאנם, אוניברסיטת חיפה; שלום קוולר, מרצה.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.