דב חנין בתגובה לנייר העמדה של משרד הבריאות, בו נכתב כי מחקרים שנערכו מצאו קשר בין זיהום אוויר בנפת חיפה לבין תחלואות נשימה, לב וסרטן: "היום קיבלנו אישור נוסף לכך שהתעשיות המזהמות במפרץ חיפה פוגעות בבריאות הציבור וגורמות לעלייה בתחלואה".

כלים

נייר העמדה של משרד הבריאות קבע חד משמעית כי מחקרים שנערכו בנפת חיפה מצאו קשר בין זיהום אוויר תעשייתי כמו גם זיהום אוויר תחבורתי לבין מגוון של תחלואות פיזיות בדרגות קשות, וביניהן: תחלואה נשימתית, מחלות לב ואף סרטן.

ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, הפועל רבות בתחום הגנת הסביבה והפחתת הזיהום, הגיב לנייר העמדה זה של משרד הבריאות, וקרא להפחתה של המזהמים בחיפה: "משרד הבריאות צירף היום את קולו לקולות הרבים שכבר מבינים - שאת הזיהומים באזור חיפה צריך להפחית, ולא להגדיל".

עוד ציין ח"כ חנין, כי מסקנותיה של ועדת-המשנה לענייני תכנון וסביבה במפרץ חיפה - בראשה עמד בכנסת הקודמת - צריך שישמשו מפת דרכים עבור משרדי הממשלה, גורמי התכנון והרשויות המקומיות: "כדי לשנות כיוון במפרץ חיפה, נחוץ קודם כל לבטל את הרחבת בתי הזיקוק, את התכנית להקמת נמל חדש, ואת תכנית 'קרקעות הצפון' לתוספת חומרים מסוכנים".

התכנית להרחבת מיתחם בתי הזיקוק בחיפה אושרה בהחלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בחודשים האחרונים, והקימה קול צעקה גדול מצד ארגוני איכות סביבה ותושבים זועמים. התכנית מאשרת הרחבה של מיתחם בתי הזיקוק בכ-20%, תוך כדי טענה של הוועדה הפוסקת כי הרחבה כזו תבוצע "רק אם לא יעלו את קצב פליטת המזהמים".