רשות המסים ערכה מבצע ביקורת באילת. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה אילת, התבצעו 73 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 8% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. כמו כן, נערך בעיר גם מבצע אכיפה והוצאה לפועל.

כלים

בפאב בעיר לא נרשמה קניית ביקורת בסך של 76 ₪ ואף הוחזר למבקרים עודף בחוסר. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמה הקניה, ענתה העובדת כי היא חדשה בעבודה, ובעל הפאב אינו מרשה לעובדים "לתקתק בקופה", כששאלו המבקרים את מנהל הפאב לנושא ענה: "אני עושה זאת על מנת למנוע גניבות".

בדוכן למכירת בגדים באזור הטיילת בעיר לא נרשמה קניית ביקורת. לשאלת המבקרים מדוע לא רשם בעל הדוכן את קנייתם ענה: "כשאני עובד אני שם את כל הכסף בקופה, כשנרגע הלחץ אני רושם, אני יכול לרשום במכה אחת 100 ₪ או לחלק למספר תשלומים".

במזנון שמופעל באחד החופים בעיר לא נרשמה קניית הביקורת של המבקרים, וכן קניית ביקורת של לקוח נוסף אשר נצפה משלם במקום. מבדיקת ספרי המקום נמצא כי העסק מופעל על ידי בני זוג עצמאים, אשר עושים שימוש בקופה רושמת של בעל החוף. לשאלה מדוע לא נרשמה קניית הביקורת ענתה מפעילת העסק: "אני לא יודעת מה קרה, זה העובד שלנו, אברר את הנושא לעומק ואסתכל גם במצלמות".

במסגרת מבצע האכיפה והוצאה לפועל שולמו במזומן כ- 470,000 ₪, נערכו הסדרים בסך של כ- 110,00 ₪ ועוקלו 5 רכבים.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.