חוגים לריקודים סלונים, סלסה, או ריקודי בטן, שימשו בלא מעט מקרים עילה לגירושין. הבעל: "חוג הריקודים הוא רגע של שלווה". האישה: "זה נגמר בבגידה"

 עורך דין אורן סולן
עורך דין אורן סולן

היועצת הזוגית אפשרה לבעל להשתתף בחוג לריקודים סלונים למרות התנגדות האישה. עם ההיתר הזה הודיע הבעל כי הוא מסרב לדרישת רעייתו להפסיק לרקוד. האישה מנגד לא היססה ופנתה לבית המשפט למשפחה בתביעה לגט וחלוקת רכוש.

האם ריקודים סלונים בהם משתתף אחד מבני הזוג הם עילה לגירושין? המקרה הזה ודומיו חוזרים מפעם לפעם לפתחו של בית המשפט ומסתיימים לא אחת ביעוץ זוגי שבסופו הזוג מתפשר.

במקרה שלפנינו, מדובר בזוג להם שלושה ילדים שנחשבים ל"חברי כבוד בעשירון העליון". בשלב מסוים בחייו ,החליט הבעל כי "חוג הריקודים הסלונים הוא 'רגע' של שלווה עבורו ולכן הוא לא מוכן לוותר עליו".

אשתו באמצעות עורך דין אורן סולן טענה כי "חוג כזה מתחיל בריקודים סלונים אבל נגמר במהירות בבגידות". האישה הבהירה לבעלה כי אם ימשיך להשתתף בחוג היא תבקש להיפרד ממנו ותאסור עליו את הכניסה לדירתם.

הבעל הבין כי הוא נכנס למלכודת ופנה בהסכמת רעייתו ליועצת זוגית שהבהירה לו כי אם החוג לריקודים סלונים מעניק לו שלוות נפש כהגדרתו והופך אותו לאבא טוב יותר לשלושת ילדי בני הזוג, הוא זכאי לשעה שעתיים הללו בשבוע.

כדי להקל על האישה ולהשיג את הסכמתה להשתתף בחוג, התחייב הבעל בפני היועצת הזוגית שהוא יחזור מיד בסיום החוג, המתקיים פעמיים בשבוע, הביתה ולא ייפגש עם חבריו וחברותיו לחוג לאחר מכן "לקפה ועוגה".

עו"ד סולן ציין בשם האישה כי עצם ההשתתפות בחוג כזה, כשהוא מתנהל עם לא מעט אדרנלין ושופע מגעים פיזיים, ולא אחת גם מגעים חושניים, הוא מבחינת האישה סיבה מספיק טובה לבקש מבעלה לעזוב את הבית.

"לא אוכל לקבל את זה שבעלי מתחבק עם נשים אחרות בחוג הריקודים. אני יודעת איך זה מתחיל ואני גם שומעת לא מעט סיפורים איך זה בדרך כלל נגמר", אמרה האישה.

עו"ד סולן נענה לדרישת האישה, למרות שלא היתה בגידה בפועל, וביקש מבית המשפט לפסוק "האם חשש מבגידה דינו כבגידה".

הבעל לעומת זה טוען לקנאה אובססיבית. כמו כן לטענתו, בית המשפט לא יוכל להתעלם מחוות הדעת של היועצת הזוגית אליה נשלחו בני הזוג בעצת פרקליטיהם.