נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר הערב, מוצאי שבת י"ד אלול, 17 בספטמבר, יחד עם מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי וחברי צוות נוספים מבית הנשיא את הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ואת בני משפחתו ואנשי צוותו אשר יושבים כל העת ליד מיטת חוליו.

כלים
נשיא המדינה ביקר את הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ואת בני משפחתו ואנשי צוותו. קרדיט צילום: מארק ניימן / לע"מ
נשיא המדינה ביקר את הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס ואת בני משפחתו ואנשי צוותו. קרדיט צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא התקבל על ידי מנהל בית החולים הפרופסור איציק קרייס ובטרם עלה אל הביקור, נשא הנשיא דברים לתקשורת ואמר: ״השבת יצאה לפני שעה קלה. אני בטוח שבשבת זו, בתפילות בית ישראל כולם, הייתה תוספת מעומק הלב, של תפילה להחלמתו של שמעון ידידי. שמעון אינו סמל, הוא נוכח כל כך ומוחשי בחיי היומיום של כולנו, בחיי כנשיא המדינה, ואני יודע שכל עוד הוא מחליט להלחם - אין קרב שלא יוכל לו.

הגעתי כדי להיות עם המשפחה היקרה הזו, עם הצוות הקרוב של שמעון, שלא מפסיקה להודות באדיבות לכל אחד ואחד מהדורשים בשלומו. מהילד בן התשע ששולח ציור ועד האפיפיור בכבודו ובעצמו. באתי גם לחזק את הצוות הרפואי המופלא של בית החולים הזה, שעושה לילותיו ימים עבור שמעון כמו גם עבור כל אזרח אחר המאושפז כאן.

מכאן, יחד עם העם כולו, נתפלל לשיפור במצבו של שמעון ונשלח הרבה כוחות למשפחה ולצוות הרפואי. אין לוחם גדול משמעון פרס, אם זה תלוי בו, הוא ינצח.״ הנשיא עלה אל המחלקה בה מאושפז פרס, שם קיבל סקירה מדוקדקת על מצבו מהרופאים המטפלים בו ובראשם ד"ר ילנה מישור מנהלת טיפול נמרץ נוירוכירורגית. הוא חיבק בחום את ביתו צביה, את בנו חמי ואת נכדיו ושוחח ארוכות עם בנות הצוות הוותיקות של לשכתו. הנשיא ומנכ״ל בית הנשיא הראל טובי שבו והדגישו כי בית הנשיא ימשיך ויעניק כל סיוע נדרש בכל זמן שיידרש למשפחה ולצוות.