אנשי מד"א יעשו הכל עבור הצלת חיים, גם אם הדבר מצריך טיסה אל מעבר לים. פאראמדיקים של מד"א העבירו קורס עזרה ראשונה לשלוחי חב"ד ברוסיה ובאוקראינה. בהמשך, הגיעו אותם אנשי חב"ד לארץ על מנת לעבור התמחות מעשית כחלק מכוחות מגן דוד אדום. "השלוחים רכשו כלים להצלת חיים ועברו חוויה מעשירה וחד פעמית" מספר אחד המדריכים

כלים
משלחת מד''א טסה עד רוסיה בכדי להעביר קורס עזרה ראשונה לשלוחי חב''ד. צילום: דוברות מגן דוד אדום
משלחת מד''א טסה עד רוסיה בכדי להעביר קורס עזרה ראשונה לשלוחי חב''ד. צילום: דוברות מגן דוד אדום

בהתאם לכך, מד"א הוציאו משלחת הכוללת את מדריכי מד"א לבית חב"ד רוסיה, בכדי להקנות לשלוחי חב"ד כלים להצלת חיים.

עקב המרחקים וזמני ההגעה הגדולים לצוותי החרום המקומיים, נלמדו תכנים במגוון רב של נושאים מצילי חיים, לבקשת השלוחים. זאת ועוד, לאחר סיום הקורס, הגיעו עשרות מגישי עזרה ראשונה הטריים ארצה וזאת בכדי לעבור התמחות מעשית לצד צוותי מגן דוד אדום ככוננים באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ.

בתום תקופת הקורס שנערכה ברוסיה ולאחר ההתמחות המעשית בתחנת מד"א בירושלים, חזרו צוותי מגן דוד אדום למוסקבה שם קיימו טקס בלשכת רבה הראשי של רוסיה רבי בערל לאזאר. בין הנוכחים בטקס החגיגי, מנכ"ל מד"א, אלי בין, סמנכ"ל מבצעים, גיל מושקוביץ ומדריכי הקורס הפאראמדיקים שגיא אברמוב ואיציק אסרף.

החניכים שסיימו את הקורס בהצלחה משמשים כשלוחי חב"ד בסיביר, אוקראינה ומוסקבה והם מצטרפים לצוות מתנדבים ותיק בראשות ר' שניאור הלפרין, המנהל את 'הצלה מוסקבה' במסירות ובהצלחה רבה.

במעמד הטקס העניקו מנכ"ל מד"א, אלי בין וסמנכ"ל מבצעים במד"א, גיל מושקוביץ למסיימי הקורסים 12 תעודות חובש רפואת חירום 10 תעודות מגישי עזרה ראשונה ותיקי חובש. כמו כן, הוענק מכשיר החייאה (דפיברילטור) למתן שוקים חשמליים למתנדבים שיוכלו להציל חיים ברוסיה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "למגן דוד אדום קשר חם וטוב עם חסידות חב"ד בארץ ובעולם, אני רואה חשיבות עליונה להגיע אל שלוחי חב"ד מעבר לים העוסקים בעבודת קודש גשמית ורוחנית במשך 24 שעות ביממה בכל פינה בעולם. על מנת להרחיב את הידע ולהכשיר אותם גם בהצלת חיים של ממש, הדרכנו את קבוצת השולחים החלוצה שעברה בהצלחה את ההכשרה ובעזרת השם נמשיך בפרויקט החשוב הזה במקומות נוספים על מנת לקיים את דברי חכמנו: "כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו".