האפליקציה החדשה שמקצרת זמנים ומצילה חיים, תכירו את: "מד"א שלי". פעמים רבות זמן הינו הפרמטר החשוב ביותר בבואם של צוותים רפואיים להגיש לחולה או פצוע סיוע ראשוני אשר עשוי להציל את חייהם.

כלים

במד"א, מודעים לחשיבות מהירות ההגעה אל מקום האירוע ולאחר עבודת פיתוח של חודשים הם משיקים כעת את האפליקציה החדשה "מד"א שלי". המטרה: לקצר ולייעל (עוד יותר מהקיים) את זמני הגעתם של צוותי ההצלה של מד"א אל מקום האירוע.

"העיקר הבריאות"- הינו צירוף המילים המסכם את הדבר החשוב ביותר בחיים. עם זאת, לצערנו, מדיי יום אנשים רבים נתקלים בסיטואציות שאינן נעימות וכוללות מחלה או פציעה שלהם או של בני המשפחה.

הפנייה הראשונית תמיד נעשית אל מוקד מד"א אשר נותן מענה מהיר, מקצועי ואף מפנה את החולה/ פצוע לבית החולים המתאים. מכיוון וידוע כי למימד הזמן מרכיב חשוב ועיקרי בהצלחת הטיפול, מד"א משיקה את: "מד"א שלי", אפליקציה המביאה בשורה ענקית לציבור הרחב:

מדובר בחייגן חירום למוקד מד"א עם יתרון משמעותי וראשוני מסוגו: לחיצה אחת פשוטה על האפליקציה מאפשרת למוקד מד"א לקבל מידע חשוב אודות החולה והמיקום המדויק בו הוא נמצא ובכך מקצרת משמעותית את הליך התשאול של המוקדן.

כמו כן, היתרון הינו בהנגשת המידע הרפואי (האזרח מזין מראש פרטים רלבנטיים באפליקציה ובזמן חירום, הפרטים מוצגים בפני הפרמדיק והמוקדן). כך לדוגמא, במידה ומישהו מעוניין להזמין עבור אמו (מבוגרת) סיוע רפואי בזמן חירום, הרקע הרפואי שלה כולל צילום אק"ג וכו' יתקבלו במוקד מד"א דרך האפליקציה. כפועל יוצא, הסיוע יוצא לדרך מהר יותר ועם האינפורמציה הדרושה. עם הכניסה לאפליקציה (אייקון ב-IOS או ווידג'ט באנדרואיד) ניתן בלחיצה אחת להפעיל שיחה למוקד מד"א אשר נפתחת באופן אוטומטי על רמקול.

בנוסף, ניתן לבחור גם באופציה של שיחת וידאו שיחת המתבצעת גם היא בלחיצה דרך האפליקציה ומאפשרת למוקד את היכולת לראות את זירת האירוע, מה שיכול לסייע באבחון המצב.

זהו המידע אותו תתבקשו להכניס בשימוש הראשון באפליקציה. מידע זה נשמר במערכת, לכן יש להכניסו פעם אחת בלבד: פרטים אישיים – פרטים ביוגרפיים (שם וכו..) + כתובת (שיתוף הכתובת חוסך כ-30 שניות בתשאול) פרטים רפואיים (הרלבנטיים לשימושים של רפואת חירום בלבד)– מחלות לב/נשימתיות, אלרגיות, כבד שמיעה, כבד דיבור. פרטים של בני משפחה/קרובים (בדומה לפרטים האישיים) המידע הנ"ל הינו בגדר בחירה בלבד ואין שום חובה להכניס אותו למי שחושש משיתופו.

על מד"א

ארגון ההצלה הלאומי של ישראל.

מד"א פועל במדינת ישראל עוד טרם הקמתה והוא הגוף המזוהה עם הצלת חיים בישראל.

הארגון מספק שירותי , פינוי נפגעים באמצעות , הדרכת עזרה ראשונה ורפואת חירום ופעילות הומניטרית בישראל וברחבי העולם. חיוג 101 מכל טלפון ינתב את השיחה ל מד"א לצורך קבלת קריאת חירום.

מגן דוד אדום משמש מודל לחיקוי במדינות רבות בעולם, נציגי מד"א שימשו ומשמשים כגורם מקצועי, מייעץ ומתווה בהקמת ארגוני רפואת חירום במדינות שונות ברחבי העולם ובהיערכות לאסונות.