רפיד מדיקל מודיעה כי יותר מ- 500 מפרצות מוחיות טופלו בהצלחה על ידי קומנצי – רשת מתכוונת לעיצוב מחודש של כלי דם. הקומנצי הינו מוצר חדשני לשמירה על כלי דם המרכזי בזמן טיפול במפרצות מוחיות

כלים

רפיד מדיקל, חברה המתמחה בפיתוח מוצרים לצינתורי מוח, הודיעה היום שיותר מ- 500 חולים ברחבי העולם טופלו בהצלחה על ידי מכשיר הקומנצי שפיתחה. אבן דרך משמעותית זו מגיעה שנתיים בלבד לאחר השקת המוצר באירופה.

הקומנצי הוא המכשיר המתכוונן הראשון בעולם המשמש לעיצוב מחדש של כלי דם במוח. מטרתו לאפשר טיפול במפרצות מוחיות בעזרת סלילים. המכשיר מאגד בתוכו את היתרונות של המכשירים הקיימים ללא הסכנה שבחסימת זרימת הדם במוח וללא הצורך בטיפול תרופתי ארוך במדללי דם.

"לא ניתן למנוע את חסימת הדם בזמן הפעולה בשימוש במוצרים המסורתיים לעיצוב מחדש של כלי דם במוח. השימוש במוצר שגם מאפשר זרימת דם רציפה וגם נראה לעין בזמן הפעולה לא היה קיים לפני השקת הקומנצי," אמר פרופ. דר. לוקה רמונדה, ראש המחלקה לנוירורדיולוגיה בבית החולים באראו, שוויץ. "הקומנצי הפך למוצר מן השורה אצלנו במחלקה והחולים שלנו נהנים מהיתרונות שלו באופן קבוע."

הקומנצי פותח על סמך הפלטפורמה הטכנולוגית הבלעדית של רפיד מדיקל – טכנולוגית הFlexiBraid. פלטפורמה זו מאפשרת פיתוח מוצרים מתקדמים המאפשרים לרופא יכולות שליטה ובקרה יוצאי דופן והתאמה רציפה של מידות המוצר לכלי הדם ולצוואר המפרצת לאורך כל הטיפול.

כיום קיימות שלוש גרסאות של המוצר; כאשר כל אחת מיועדת לטיפול במיקומים אנטומיים שונים . גרסאות הקומנצי והקומנצי פטיט מובלות לכלי דם המטרה בתוך מיקרוקטטר נוירווסקולרי עם קוטר פנימי של 0.021" ואילו הקומנצי 17 מובל דרך מיקרוקטטר עם קוטר פנימי שך 0.0165".

"אנחנו מאוד שמחים על האימוץ המהיר של הקומנצי, והפיכתו למוצר נבחר בטיפול הנוירווסקולרי," אמר איתן חביס, סמנכ"ל המכירות והשווק. "אנחנו מאמינים שהשילוב של יכולת בקרה, נראות והתאמה לכלי הדם שמציע הקומנצי הינו חלק קריטי בהצלחת טיפול במפרצות מוחיות"

משפחת המוצרים של קומנצי משווקת באירופה ובישראל. רפיד מדיקל מתכננת להשיק את המוצר בארצות נוספות בחודשים הקרובים.

רפיד מדיקל מפתחת מוצרים פורצי דרך לטיפולים אנדווסקולרים. רפיד מדיקל הינה היצרנית של טייגרטריבר, המוצר המתכוונן הראשון בעולם להוצאת קרישי דם מהמוח שגורמים לשבץ מוחי, ופלה, קטטר לגישה דיסטלית בעל חלל פנימי גדול. טייגרטריבר, קומנצי ופלה מאושרים CE למכירה באירופה.