ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר ועדת המשנה למאבק בזנות וסחר בנשים, בירכה על התמיכה שהביע שר הרווחה חיים כץ בחוק להפללת צרכני זנות

כלים
ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר ועדת המשנה למאבק בזנות וסחר בנשים
ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר ועדת המשנה למאבק בזנות וסחר בנשים

לדברי לביא: ""אני שמחה על כך שמבשילה ההבנה שאת תופעת הזנות יש למגר ולא למסד. הזנות נתפסת עדיין במחוזות מסוימים כאקט צרכני לגיטימי ואין שקר גדול מזה, מדובר בעולם שכולו תלות ושיעבוד, ובמרבית המקרים מהווה אלטרנטיבה הישרדותית."

"אף ילדה לא חולמת להיות זונה כשתגדל, וסקר של משרד הרווחה אף הראה כי למעלה מ-75% היו רוצות לצאת ממעגל הזנות וזקוקות למסגרת שיקומית. בד בבד עם איסור צריכת זנות, מחובתנו ליצור מסגרות טיפוליות ושיקומיות שיאפשרו לנשים להשתלב מחדש בחברה. במדינות שאימצו חקיקה כזו, ברוח המודל הנורדי, צריכת הזנות אכן הצטמצמה משמעותית"

ח"כ לביא הוסיפה כי "לאורך המושב, נחשפנו בוועדה לשורה ארוכה של עדויות על אלימות קשה כנגד נשים בזנות, על ניצול של קטינים ואוכלוסיות מוחלשות, על שיעבוד לחובות ותלות כלכלית, ובאופן כללי התייחסות לנשים כאל סחורה העוברת לסוחר."

"אני שמחה וגאה שהסוגיה הכול כך כאובה הזו זוכה להתייחסות ראויה מצד שר הרווחה, מברכת את יוזמות החוק ומקווה שהחקיקה תתקדם במושב הקרוב". הוסיפה לביא.