בסופ"ש הוגשה הצעת חוק חדשה של חה"כ נורית קורן (ליכוד), המחייבת יצרני ויבואני מזון לסמן במדבקה מיוחדת מוצרים העלולים להכיל חיידקים צואתיים מזיקים, וכן יהיה עליהם ליידע את הציבור באופן הטיפול המומלץ במוצר לטובת תקינותו ולטובת בריאותו של הצרכן

כלים
חה"כ נורית קורן (ליכוד)
חה"כ נורית קורן (ליכוד)

לאחרונה התגלו בארץ מוצרים רבים, אשר שווקו לצרכנים והכילו בהם חיידקים מזיקים כגון, חיידק הסלמונלה, הגורמים לשלל תופעות מסוכנות ואף למוות במקרים קיצוניים.

הצעת החוק החדשה של חה"כ נורית קורן, אשר הוגשה בשיתוף פעולה עם "הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא" וארגון אנונימוס נועדה להסדיר את הפיקוח על ביצים, בשר בקר ועופות שבהם יש הסתברות גבוהה להימצאותם של חיידקים מזיקים, כך שיצרני ויבואני מזון יחויבו ע"י משרד הבריאות והחקלאות להוסיף על מוצרים אלו מדבקה מיוחדת, המתריעה מפני חיידקים מסוכנים.

בנוסף, מדבקה זו תנחה את הצרכן באופן השימוש במוצר: דרכי הבישול, אחסנה, הקפאה והפשרה, ובכלל זה שטיפת ידיים, שימוש בכפפות וכו'.

ראוי לציין כי מבקר המדינה המליץ כבר בעבר בדו"ח שפרסם בשנת 2015 (ע' 1019) לסמן מוצרים אלו: "בנוגע לביצים ולעופות המשווקים לציבור, המעוררים חשש מנגיעוּת בחיידקים כגון סלמונלה וקמפילובקטר - מן הראוי שהמשרד [משרד החקלאות] ומשרד הבריאות יחייבו לסמן על אריזותיהם עובדות אלה בבירור ולפרט הנחיות צריכה וטיפול במזונות אלה".

כמו כן, שיטה זו מיושמת בהצלחה בארצות הברית ומפוקחת על-ידי ארגון המזון הממשלתי.

חה"כ נורית קורן, יוזמת החוק: "התחקירים האחרונים, חושפים עובדות מחשיכות עיניים על המתרחש במשחטות העוף הגדולות בישראל וכן במפעלים רבים אחרים, אשר מייצרים מוצרי צריכה נוספים. ביצים, בשר בקר ועופות אלו מאכלים פופולאריים המוגשים באופן תדיר על שולחנם של הישראלים ולכן עלינו לנהוג באחריות מתוך דאגה לשלום הציבור. המדבקה החדשה מהווה פתרון יעיל, פשוט ונוח המתריע בפני הציבור על הימצאותם של חיידקים מסוכנים אלו".