חופשת הקיץ רוויה בפעילויות והפעלות להנעמת זמנם של ילדי בית ישראל * במגן דוד אדום, פועלים על מנת לתת ערך מוסף ולהקנות כלים ערכיים ומעשיים להצלת חיים כבר מגיל צעיר * עשרות ילדים, עולים חדשים המתגוררים בדרום, התארחו במסגרת קייטנת "עולי דרום" בתחנת מד"א במודיעין ועברו חוויה מעשירה במיוחד

כלים
עשרות ילדים, עולים חדשים המתגוררים בדרום, התארחו במסגרת קייטנת "עולי דרום" בתחנת מד"א במודיעין
עשרות ילדים, עולים חדשים המתגוררים בדרום, התארחו במסגרת קייטנת "עולי דרום" בתחנת מד"א במודיעין

בשבוע שעבר, הגיעו לתחנת מד"א במודיעין עשרות אורחים צעירים בגילאי 10-17 במסגרת קייטנת 'עולי הדרום' של עמותת 'חממה'. הקייטנה נותנת מסגרת לעולים חדשים ומטרתה לחזק את הקשר שלהם לארץ ולשפה העברית. בהתאם לכך, עברו הילדים הכשרה ייחודית והיכרות עם ארגון ההצלה הלאומי של ישראל.

במהלך הביקור, עברו הילדים ובני הנוער בין תחנות שונות שתופעלו על ידי מדריכי מגן דוד אדום. בין היתר, סיירו החניכים באמבולנס בו הכירו את הציוד הרפואי והמכשירים החדישים. עוד, עברו שיעור החייאה בו המשתתפים למדו ותרגלו לבצע החייאה בסיסית במבוגר, כיצד להזעיק עזרה וכללים לשיחה עם מוקד החירום 101 של מד"א.

פעילות נוספת שסחפה את האורחים, התרחשה בחדר חשוך שהוסב לזירת תאונת דרכים וכללה סימולציה של טיפול בפצוע מתאונת אופנוע בשעות הלילה. הסימולציה נעשה בצורה מהירה כמו טיפול בזירת אירוע בשטח וכללה סיבוב שני עם הסברה ותרגול של כל שלב שלב.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני מברך את עשרות הילדים ובני הנוער שהשתתפו ביום החוויתי והמעשיר בתחנת מד"א מודיעין. הכשרה זו, מהווה נדבך נוסף בהשתלבותם בחברה הישראלית ובהעמקת הקשר עם המדינה. אין לי ספק כי אלו רכשו כלים שיסייעו להם ולאחר בעתיד".