ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') מוביל מהלך משותף לכל הסיעות בכנסת ישראל בו הם קוראים ליו"ר הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך: "עליך להתנגד להדרת דגל ישראל מתחרויות ספורט, ולהבהיר לעולם שהוועד האולימפי הבינ"ל לא מוכן לקבל אפליה כזו"

המכתב שהועבר לבאך על ידי חבר הוועד האולימפי הבינ"ל, אלכס גלעדי, חתום על ידי נציגי כל סיעות כנסת ישראל
המכתב שהועבר לבאך על ידי חבר הוועד האולימפי הבינ"ל, אלכס גלעדי, חתום על ידי נציגי כל סיעות כנסת ישראל

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד'), אשר שהה במשך השבוע באולימפיאדה בריו העביר, בטרם חזרתו ארצה מכתב ליו"ר הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, ובו הוא מבקש להפסיק את הדרת דגל ישראל מתחרויות ספורט.

המכתב שהועבר לבאך על ידי חבר הוועד האולימפי הבינ"ל, אלכס גלעדי, חתום על ידי נציגי כל סיעות כנסת ישראל.

כזכור, לא פעם, מדינות אשר אירחו תחרויות ספורט, אסרו על המשלחת הישראלית להתחרות תחת סמלי ישראל – מתוך שיקולים פוליטיים שלא קשורים לספורט. לדוגמא: המדליסטית האולימפית הטריה ירדן ג'רבי ושגיא מוקי זכו, באוקטובר האחרון, במדליות הארד בתחרות באבו דאבי, אך השתתפו בתחרות ללא הדגל הישראלי. כמו כן, גם השייטת מעיין דוידוביץ' התחרתה בעומאן כשעל גלשנה דגל איגוד השייט העולמי ולא דגל המדינה, כמקובל.

"בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה מדאיגה בתופעה שבה מדינות מתנות את השתתפותם של ספורטאים ישראלים בהסרת דגל ישראל ואת כל סמלי המדינה - תופעה הדורשת את התייחסותך האישית. זוהי התערבות בוטה של הפוליטיקה בספורט והפרה של הרוח האולימפית אותה אתה מייצג", לשון המכתב.

כאמור מלבד ח"כ רזבוזוב חתומים על המכתב נציגי כל סיעות הכנסת: ח"כ דוד ביטן (ליכוד), ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי), ח"כ רועי פולקמן (כולנו), ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת), יעקב מרגי (ש"ס), אליעזר מוזס (יהדות התורה), ואילן גילאון (מר"צ).

עוד במכתבם נכתב: "זוהי זכותם הבסיסית של כל ספורטאי ישראלי להתמודד באופן שווה והוגן, בכל תחרות בינ"ל עם הדגל ההמון וסמל המדינה שלהם. כל ספורטאי בעולם מייחל לכבוד של ייצוג המדינה שלו בגאווה. עליך להתנגד בפומבי להדרת דגל ישראל בתחרויות ספורט ולהבהיר שההתערבות הפוליטית והאפליה, לא מקובלת על ידי הוועד האולימפי הבינ"ל".