עיריית בית שאן פותחת בימים אלה בפעולות אכיפה ופיקוח עירוני נגד מפגעים סביבתיים שונים במטרה לשפר את איכות החיים של התושבים. בשלב הראשון הגורמים למטרדים ולמפגעים סביבתיים יקבלו מכתבי התראה בלבד. מנכ"ל העירייה: "אנו פונים לציבור התושבים וציבור בעלי העסקים להקפיד ולנהוג באחריות ובהתאם לחוק. לאחר שהנושא יוטמע יחלו פקחי העירייה לאכוף בדוחות ובהשתת קנסות על בעלי עסקים ותושבים שינהגו בניגוד לחוק"

כלים
בית שאן
בית שאן

עיריית בית שאן פותחת בימים אלה בפעולות אכיפה ופיקוח עירוני נגד מטרדים ומפגעים סביבתיים שונים על מנת להבטיח את השלטת הסדר הציבורי ולספק לתושבים איכות חיים גבוהה יותר. מדובר בפיקוח על עבירות בתחומי חוקי העזר העירוניים ובהם: סדר וניקיון, השלכת פסולת בניין ואשפה ברשות הרבים, שילוט לא חוקי, אכיפת איסור הדבקת מודעות פיראטיות ברחבי העיר, מניעה וסילוק מפגעים ברחבי העיר, אכיפת חוק העמדת רכב וחנייתו, רכבים נטושים (לרבות גרוטאות רכב) טיפול במפגעי תברואה במרחבהציבורי, טיפול במפגעים סביבתיים באתרי בנייה ועוד.

מחלקת הפיקוח העירוני שעוברת באחרונה "מתיחת פנים", הינה אחת מזרועות האכיפה העיקריים של עיריית בית שאן. פקחי המחלקה ינקטו באכיפה ובסדר ציבורי בשכונות העיר, בשווקים, במרכזים המסחריים ובאזורי בנייה. נמסר כי מעתה ואילך יפעלו הפקחים בפריסה רחבה, יבצעו סיורים רגליים וממונעים ויפעלו כנגד מפרי החוק.

כבר בימים הקרובים יחלקו פקחי העירייה מכתבי התראה בלבד למשך תקופה קצובה בזמן לצורך הטמעת האיסורים השונים. החל מתאריך 10.10.2016 תתבצע אכיפה נמרצת ותקיפה נגד מפרי חוק ויוטלו עליהם קנסות.

הטיפול ייעשה בהמשך לפניות תושבים למוקד העירוני וכחלק בלתי נפרד מהן ועל פי תוכנית עבודה ואירועים יזומים ברחבי העיר.

יצוין, כי בשנים האחרונות חל שיפור במודעות הציבור לנושאים השונים הגורמים לפגיעה באיכות החיים וכתוצאה ממנה גוברת הדרישה לפעול לשיפור בה. אחת הדרכים לשיפור איכות החיים הינה הגברת פעילות האכיפה במטרה לכונן בעיר סדר ציבורי בכל המדדים וההיבטים המרכיבים אותו.

מנכ"ל העירייה, עו"ד שוקי פורטל, הסביר השבוע, כי הפיקוח העירוני אחראי על אכיפת מכלול חוקי העזר העירוניים ושמירת הסדר הציבורי, למען רווחת כלל התושבים ושמירה על איכות החיים בעיר. לדבריו, המחלקה משתדלת להשיג את מטרותיה בדרכי נועם ולהימנע ככל האפשר מהפעלת סנקציות.

הוא הבהיר, כי יושם דגש על אכיפה בתחום השלכת פסולת בנייה בעיר ובפאתיה על ידי תושבים/קבלני שיפוצים/קבלני בניין/קבלני פינוי פסולת הפועלים בעיר ומניעת השלכת פסולת בנייה שהובאה ממקום אחר בארץ.

המנכ"ל הנחה את מחלקת הפיקוח העירוני להגביר מעתה את כל פעולות האכיפה כדי למנוע שורה של התנהגויות פסולות שהושרשו במשך השנים, אשר נמשכו בשל העדר אכיפה ואי השתת קנסות על המפרים.

פורטל: "אנו פונים לציבור התושבים ובעלי העסקים להקפיד ולנהוג באחריות ובהתאם לחוק. לאחר קמפיין הסברה במסגרתו תינתנה התראות בלבד, תעבור העירייה לאכוף גם באמצעות דו"חות והטלת קנסות על מפרי חוק הפוגעים באיכות החיים של תושבי העיר."