משפחת מנגיסטו עיכבה הבוקר ביקורי אסירים ביטחוניים בכניסה לכלא הדרים. אילן מנגיסטו: "באנו היום כדי להעביר מסר – אנחנו ממשיכים להילחם בכל הכוח למען שחרורו של אחי אברה". יואל מרשק:"חזרנו לכלא הדרים כדי להגיד לאמהות המחבלים עד כאן. אם לנו אין מידע על אברה מנגיסטו – נעשה הכל כדי למנוע גם מהן לקבל את המידע על הבנים שלהן"

משפחת מנגיסטו עיכבה הבוקר ביקורי אסירים ביטחוניים בכניסה לכלא הדרים. צילום: מטה המאבק לשחרור אברה מנגיסטו
משפחת מנגיסטו עיכבה הבוקר ביקורי אסירים ביטחוניים בכניסה לכלא הדרים. צילום: מטה המאבק לשחרור אברה מנגיסטו

משפחת מנגיסטו ופעילי מטה המאבק למען שחרור אברה מנגיסטו, הפגינו הבוקר (ב') בכניסה לכלא הדרים שבשרון במטרה להפעיל לחץ על אסירי החמאס ולעכב את ביקורי המשפחות שתוכננו להתקיים באותו הבוקר. עם הגעת משפחות האסירים למקום, נפגשו המפגינים עם המשפחות ונציגי הצלב האדום אשר ליוו אותן וחילקו להן פליירים בהם נכתב סיפורו של אברה וכי: "למרות שאברה לוקה בנפשו, ולא היה חייל מעולם, חמאס ממשיך להחזיק בו ומסרב לשחרר אותו, או לתת מידע על מצבו. אתם נותנים יד להתעללות בחסר ישע."

במהלך האירוע, אמר אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו כי: "באנו היום כדי להעביר מסר – אנחנו ממשיכים להילחם בכל הכוח למען שחרורו של אחי אברה, הכלוא בשבי החמאס מבלי שיש לנו ולו חצי מידע על מצבו. אני קורא מכאן לשר הפנים אריה דרעי ושר האוצר משה כחלון, הממונים על מציאת מנופי הלחץ על חמאס וגם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, אשר יזם את הצעת החוק לשלילת ביקורי אסירים ביטחוניים המשתייכים לארגון טרור המחזיק בשבויים ישראלים, להפסיק לפחד ולעצור את ביקורי האסירים עד אשר נוכל גם אנחנו לבקר את אברה. גם לאברה יש אמא – וגם היא רוצה לחבק את הבן שלה"

יואל מרשק, המוביל את מטה המאבק, אמר באירוע כי: "חזרנו לכלא הדרים כדי להגיד לאימהות המחבלים עד כאן. אם לנו אין מידע על אברה מנגיסטו – נעשה הכל כדי למנוע גם מהן לקבל את המידע על הבנים שלהן. אנחנו דורשים מהאימהות, מהחמאס ומהצלב האדום הדדיות. לא ייתכן שמחבלים ימשיכו ליהנות מביקורי משפחות בזמן שאברה כלוא מבלי שנוכל לתקשר איתו. אנחנו נמשיך להיאבק כדי לשנות את המציאות האבסורדית הזאת אותה יוצרת ממשלת ישראל".