על פי נתוני המכללה האקדמית הדסה, הדרישה הגבוהה היא בעיקר לבוגרי תואר ראשון חסרי ניסיון תעסוקתי. הרשות לפיתוח ירושלים: כיום יש בעיר כ-130 חברות ביו-טק והתעשייה גדלה בלמעלה מ-60% בחמש השנים האחרונות

כלים
כפר ההייטק בירושלים
כפר ההייטק בירושלים

המרכז לניהול קריירה במכללה האקדמית הדסה בירושלים מדווח על עלייה ניכרת בביקוש של מעסיקים בירושלים לבוגרי תואר בביוטכנולוגיה. בשלוש השנים האחרונות חלה קפיצה משמעותית בכמות המשרות הפתוחות בעיר - עלייה של יותר מ-300%.

בשנת 2014 היו בסך הכל 31 משרות פתוחות; ב-2015 המספר עלה כבר ל-83; בחצי הראשון של 2016 המספר הגיע ל-3, כך שאם המגמה תימשך בקצב הנוכחי, מספר המשרות הפתוחות בתחום עד סוף השנה יחצה את ה-100.

רובן המוחלט של המשרות הינן לאקדמאים חסרי ניסיון, מה שהופך אותן לרלוונטיות מאוד לבעלי תואר ראשון שסיימו זה עתה את לימודיהם גם אם לא עבדו בתחום במהלך התואר.

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה בירושלים, שהקים את החוג לביוטכנולוגיה במכללה ואף עמד בראשו, בירך על הנתונים: "האפשרויות התעסוקתיות לבוגרי תואר ראשון בביוטכנולוגיה הינן רבות ומגוונות. ההכשרה המלאה והיישומית שהסטודנטים מקבלים במהלך התואר מאפשרת להם להשתלב במקומות עבודה בתחומי הרפואה, המזון או חקלאות, וכן בביולוגיה מולקולארית, תכנון תרופות ופרמקוגנומיקה, מבנה חלבונים, ביו-אינפורמטיקה, מיקרוביולוגיה וגנטיקה מולקולארית.

"העובדה שחברות הביוטכנולוגיה בירושלים מגייסות עוד ועוד עובדים בעלי תואר ראשון מעידה על העוצמה של תעשיית הביוטק בבירה", אמר אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים. "כיום יש בעיר כ-130 חברות ביוטק והתעשייה גדלה בלמעלה מ60% בחמש השנים האחרונות".

לדברי חיימובסקי, העובדים הללו מוכשרים מאוד אך טרם צברו ניסיון תעסוקתי כך שמציאת המשרה הראשונה נחשבת עבורם צוואר בקבוק משמעותי. "גיוס של עובדים כאלה, שאינם מומחים או מנהלים בכירים, מעיד על התרחבות של חברות – מגמה מבורכת שהיא פרי מאמץ של שותפים רבים העוסקים בנושא בירושלים".