ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) בעקבות סערת גידי אורשר והמלצות וועדת ביטון: "כולם ממהרים להזדעזע מפוסט פוגעני של מבקר קולנוע, מבתי מלון שמזהירים מפני הערבים וכו', אבל האמת היא שהגזענות מושרשת הרבה יותר עמוק בחברה הישראלית ולפעמים היא מתגלה במקומות מפתיעים."

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ)
ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ)

בהמלצות ועדת ביטון נכתב: "חיוני שבכלל הגופים המובילים מדיניות ויישום במשרד ישבו מספר משמעותי לפחות 50% של נציגים האמונים על יהדות ספרד והמזרח." ח"כ פריג' זעם על המלצה זו. לדבריו: "זו המלצת וועדת ביטון. כל כך עסוקה בעצמה היתה הוועדה (שכל עשרות החברים בה ובוועדות המשנה שלה הם יהודים), עד שבבואה לדרוש איזון, דרשה 50% נציגים מזרחים. כי הרי בראשם של חבריה שוויון זה חצי."

"רק שכל אותם חברים נכבדים, שכחו שיש במדינת ישראל גם אוכלוסיה לא יהודית, אוכלוסיה שאם דורשים "איזון", ראוי שהוא יכלול גם אותה. זו הגזענות האמיתית, זו שלא מכוונת, אלא נמצאת שם, עמוק בתוך המיינסטרים הישראלי." אמר פריג'.

"גזענות שלא שונאת, אלא פשוט מתעלמת, שוכחת שיש בישראל גם אוכלוסיה שאיננה יהודית. זאת גם הגזענות המסוכנת ביותר, כי היא מתקבלת בהבנה. אף אחד לא מגנה אותה, אף אחד לא תוקף אותה. גזענות טבעית!" הוסיףפריג'.