פולשים שחדרו למבנים נטושים ומסוכנים לשהייה, על אדמות מדינה בכפר ליפתא בפאתי ירושלים, והחלו להשתמש בהם למגורים, ללא היתר ובניגוד לחוק, פונו ע"י מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ובליווי שוטרים מיחידת מתפ"א. ברשות מקרקעי ישראל מבקשים להבהיר כי הבתים בליפתא רעועים ומסוכנים לשוהים בהם וכל הפולש אליהם יפונה לפי החוק האוסר על פלישה אל אדמות המדינה

כלים
מבצע אכיפה בליפתא: מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו ארבעה מסיגי גבול שפלשו למבנים נטושים
מבצע אכיפה בליפתא: מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו ארבעה מסיגי גבול שפלשו למבנים נטושים

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל בליווי שוטרים מיחידת מתפ"א ומתחנת לב הבירה בירושלים באזור ליפתא, הסתיים בפינוי פלישות לאדמות המדינה. במסגרת המבצע פונו 4 מסיגי גבול שונים שפלשו ל-2 מבנים נטושים, הממוקמים על קרקע בבעלות המדינה המיועדת למגורים. שניים מהפולשים העדיפו להמנע מתביעות והוצאות בגינם ולכן ביצעו פינוי עצמי, פינו את כל ציודם והשיבו את הקרקע לידי המפקחים.

מסיגי הגבול השתמשו במבנים השייכים למדינה למטרותיהם האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, והניחו במקום ציוד רב לשהייה ארוכת טווח. מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

מפקחי רמ"י מסרו לפולשים התראה לפיה עליהם לפנות את השטח והבהירו להם כי אם לא יעשו כן, יפונו עפ"י החוק בליווי משטרה. לאחר שהפולשים לא פינו את השטח, הוציא הממונה נגדם צו סילוק פולשים וכמו כן הוגשה כנגדם תלונה במשטרה בתחנת לב הבירה.

בעקבות ההתראות ולאחר שהבינו את נחישותם של המפקחים לפנותם מהמבנים, שניים מהפולשים החליטו לבצע פינוי עצמי, אספו את ציודם והשיבו את הקרקע לידי המפקחים.

מפקחי רמ"י בליווי משטרה פינו את שני הפולשים הנותרים מתוקף צווי סילוק פולשים. מפקחי רמ"י תפסו חזקה בקרקע, ואטמו את המבנים המסוכנים, על מנת למנוע פלישות חוזרות העלולות לסכן את השוהים בהם והציבו שילוט המתריע מפני פלישות. הקרקע נוקתה, הושבה לקדמותה ולמאגר קרקעות המדינה. לפולשים התאפשר לאסוף את הציוד השייך להם בצורה מסודרת.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אמר: "מפקחי רשות מקרקעי ישראל מבצעים באופן שוטף פעילות אכיפה נגד עבירות מקרקעין ברחבי הארץ ובין היתר גם בקרקעות המדינה בליפתא. חשוב לציין כי מדובר במבנים ישנים שהשהיה בהם, מעבר להיותה עבירה על החוק, אף מהווה סכנה ממשית מאחר ורבים מהם רעועים ועלולים להוות סכנה ממשית לשלום השוהים בהם".