הטבה מפליגה להקמת מפעלים בפארק תעשיות צבאים: משרדי הכלכלה והאוצר אישרו הוזלה של 90% בעלויות פיתוח הקרקע ופטור ממכרז

משרדי הכלכלה האוצר אישרו בהחלטה משותפת הוזלה דרמטית של 90% בעלויות פיתוח הקרקע ופטור ממכרז בפארק תעשיות צבאים. ההוזלה המשמעותית מהמחיר המלא של עלויות הפיתוח שעמד על 446.000 ₪ לדונם לעומת המחיר החדש של כ -44.659 ₪ לדונם, צפויה לגרום לגידול מואץ במספר היזמים שיתכננו הקמת מפעלים חדשים בפארק התעשייה צבאים, המשתרע של שטח של 800 דונם, צפונית מזרחית לקיבוץ שדה נחום, קילומטרים אחדים מבית שאן.

החלטה זו מתקנת עיוות שנמשך במשך שנים אחדות, שבהן מחיר הקרקע בשלוחת צבאים, המשותפת לעיריית בית שאן ולמוא"ז עמק המעיינות, היה גבוה באופן משמעותי ממחירה באזורי תעשייה אטרקטיביים במרחב הגליל בפרט ובצפון בכלל.

מנהל הפארק, אשר כיום נמצאים בו 17 מפעלים בשלבים מתקדמים לקראת אכלוס, עזרא שמיר: "ההטבה שהושגה מהווה תמריץ עצום לתעשיינים להעתיק את פעילותם לפארק צבאים. הטבה זו מוזילה באופן משמעותי את ההשקעה הכספית בהקמת המפעל ומאפשרת להפנות משאבים ברכישה ובהטמעת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ובכך מסייעת להם בתחרות בשווקים הבינלאומיים שבהם מוצעים המוצרים האיכותיים שלהם. בנוסף זוכים לליווי צמוד של המנהלת בתהליכים הביוקרטיים וכן במחירי ארנונה נמוכים".

ראשי הרשויות השותפות יורם קרין ראש מוא"ז עמק המעיינות המשמש גם כיו"ר דירקטריון מנהלת פארק התעשייה צבאים, ורפי בן שטרית ראש העיר בית שאן , מברכים על ההחלטה ומציינים שמדובר בהחלטה היסטורית ומכוננת. "אנו משוכנעים כי ההפחתה המשמעותית בעלות הפיתוח לדונם בשלוחת צבאים תהווה תמריץ אטרקטיבי לתעשיינים ופותחת בפניהם חלון הזדמנויות לבנות כאן מפעלים חדשים ולהעתיק לכאן מפעלים קיימים. ההתפתחות והמינוף של אזור תעשייה זה יחוללו מהפך בתחום התעסוקה בבית שאן ובסביבה. עם השלמת פרוייקט הרכבת ייהפך האזור נגיש ונוח הן ליזמים והן לעובדים", מציינים קארין ובן שטרית.

כיום נמצאים בפארק 17 מפעלים בשלבים מתקדמים של הקמה ואכלוס.