אינטל ישראל פרסמה היום (ג') דו"ח אחריות תאגידית מקומי לשנת 2015. זוהי השנה העשירית ברציפות שהחברה מפרסמת את הדו"ח המקומי, שהוא נגזרת של הדו"ח העולמי של אינטל, שעומד תחת תקן GRI המחמיר.

מפעל אינטל בקריית גת
מפעל אינטל בקריית גת

ב-2015 ייצאה אינטל מוצרים בשווי כ-16 מיליארד שקלים – כ-11% מכלל ייצוא ההייטק הישראלי. באותה תקופה ביצעה אינטל רכש מ-1,200 ספקים מקומיים – מרביתם חברות קטנות ובינוניות - בשווי 3.15 מיליארד שקלים. מתוך סכום זה, 2.7 מיליארד שקל מוגדרים כרכש גומלין – רכש של מוצרים ושירותים ייחודיים שאינטל בוחרת לבצע בישראל ולא מספקים בחו"ל.

מניתוח כלכלי של אינטל עולה כי 35 ספקים של אינטל ממוקמים באזור המפעל בקריית גת ו-65% מתוך הוצאות הרכש על ספקים בפריפריה מתבצע בדרום הארץ.

"הדגש על רכש מיזמים וספקים מקומיים קטנים מחזק את כלכלת ישראל ומהווה הזדמנות לחברות רבות להרוויח מקשר יציב וארוך טווח, ולפתח יכולות בעבודה עם הטכנולוגיות החדשניות ביותר", אמרה מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג.

ב-2015 ציינה אינטל 20 שנה להגעתה לקריית גת והחברה ממשיכה לקדם את שדרוג המפעל בעיר. בשנים הקרובות צפויה החברה להשקיע סכום של כ-23 מיליארד שקלים בפעילות זו. במפעל מועסקים 3,200 עובדים, 60% מהם תושבי הדרום. החברה תרמה עד היום כ-15 מיליון שקלים לקידום החינוך בקריית גת. כמו כן, בשנה החולפת 1,500 מעובדי המפעל התנדבו בקהילה בעיר בשיעורים פרטיים ותגבור מקצועות לימוד, קידום תוכנית 5 יח' מתמטיקה בתיכונים, תוכניות לקידום נערות ללימודי מדעים ועוד.

"מאז ראשית פעילותנו בארץ עומד היקף הייצוא המצטבר של החברה על 171 מיליארד שקלים - מספר המבטא את התרומה הכלכלית החשובה שפעילותנו מביאה למדינת ישראל ומעורר בנו גאווה גדולה", הוסיפה פסברג.

מגוון תעסוקתי ותנאים לעובדים

אינטל ישראל הצליחה להגדיל את מספר הנשים שגוייסו לחברה ב-2015 ב-42% בהשוואה לשנה הקודמת כך שסך הגיוסים ב-2015 עמד על 490 נשים (קצת יותר מרבע מהגיוסים לחברה בארץ). נתונים אלו מצטרפים לנתון לפיו 40% מצוות הנהלת מפעל השבבים בקרית גת הן נשים ושליש מההנהלה הבכירה של החברה בארץ הן נשים – כולל מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל.

כדי לסייע לעובדות להתמודד בהצלחה עם הדרישות הגבוהות שמציבה קריירה בהיי-טק לצד המחויבויות האישיות והמשפחתיות, אינטל משקיעה בפתרונות שמטרתם לסייע במשימות השונות, כולל סבסוד שעות במעונות, הפעלת מעונות סמוכים לקמפוסים של אינטל, הצעת אפשרות ליום עבודה שבועי מהבית, שעות עבודה גמישות, מערך הסעות מיוחד לאמהות היוצאות מהעבודה בשעה 16:00, חדרי הנקה, בדיקות מעקב הריון ואפילו חניה מיוחדת השמורה לנשים בהריון.

ב-2015 אינטל פתחה ביוזמה לעידוד גיוס נשים לכל התפקידים באינטל ישראל באמצעות תוכנית תמריצים חדשה המעניקה בונוס כפול לעובדים שהמליצו על עובדת שגויסה לחברה. מהלך זה הוא חלק מתוכנית רחבה של אינטל העולמית, ששואפת לייצוג מלא של האוכלוסייה בקרב המועסקים והמועסקות בחברה עד שנת 2020.

תרומה לאיכות הסביבה

ב-2015 הייתה אינטל לחברה הראשונה בישראל שקיבלה תו תקן למתחמי תעשיה ירוקים. התו הוענק לאחר שהחברה ביצעה שורה של תהליכי התייעלות אנרגטית, חיסכון במשאבים, דאגה לרווחת העובדים ושקיפות מול הציבור והקהילה. המשמעות היא שכל מבני אינטל (המפעל ומרכזי הפיתוח) מוגדרים כמבנים "ירוקים" על פי הקריטריונים המקובלים, ומאפשרים סביבת עבודה טובה יותר, נעימה יותר ובריאה יותר לעובדים ולסביבה.

בשל גודלם של המבנים, ההתייעלות האנרגטית של אינטל שקולה למאות בתי אב ויש לה השפעה משמעותית על המשק והסביבה. ב-2015 הושקעו במפעל בקרית גת כ-7 מיליון שקלים בפרויקטים לחיסכון במים וחשמל, בעקבותיהם חסכנו עד כה 43 מיליון קוט"ש חשמל ו-91 אלפי מ"ק מים.

בתחום המים, טופלו באלפי מ"ק מי קולחין באמצעות תהליך טיפול חדשני בו המים מופרדים מהחומר האורגני במתקן חיצוני, ואז חוזרים לאינטל להמשך טיפול במתקן ייחודי בתחומי המפעל. באמצעות תהליך זה אינטל ממחזרת 100% מהמים.

פירוט התרומה לחינוך במדינת ישראל

אינטל ממשיכה להשקיע משאבים ניכרים בתחום החינוך, וב-2015 היא הייתה מבין המובילות של תוכנית "5 פי 2" בשיתוף משרד החינוך וחברות נוספות, שמטרתה להכפיל תוך חמש שנים את מספר התלמידים המסיימים לימודים עם תעודת בגרות הכוללת 5 יחידות לימוד במתמטיקה. מאז תחילת הפעילות בתחום זה ב-2012 נבלמה מגמת הירידה במספר הלומדים ברמת 5 יחידות לימוד במתמטיקה, וב-2016 כבר חל גידול של כ- 44% לעומת מספרם ב-2012.

בשנים אלה לקחה על עצמה אינטל ליזום 200 מפגשים עם 40 אלף תלמידים, בהם הרצו מהנדסי אינטל בבתי ספר ובאתרי אינטל על מדוע טכנולוגיה ומדע הם מקצוע מרתק, מתוך רצון לעודד את התלמידים לבחור 5 יחידות במתמטיקה. בנוסף, עובדי אינטל ממשיכים ללמד בהתנדבות ילדים בבתי ספר יסודיים את שפת התכנות "סקראץ', החברה תומכת בהשתתפות צעירים בתחרויות מדע וטכנולוגיה בארץ ובחו"ל, בתוכניות הוראה ובמחקר אקדמי.