אורוות סוסים שהוקמה ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה בכפר גיזו במטה יהודה, פונתה עצמית ע"י מסיג הגבול שניסה להרחיב את חצרו על חשבון הקרקע הציבורית, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. הפולש העדיף לבצע פינוי עצמי כדי להימנע מתביעות כספיות ופליליות בגין פלישתו

כלים
מטה יהודה: אורווה בלתי חוקית שהוקמה כפלישה לאדמות מדינה פונתה בעקבות פעילות האכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל
מטה יהודה: אורווה בלתי חוקית שהוקמה כפלישה לאדמות מדינה פונתה בעקבות פעילות האכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל

פלישה לאדמות המדינה בכפר גיזו פונתה בפינוי עצמי ע"י מסיג הגבול, תושב היישוב שהשתלט על שטח פתוח של כ-400 מ"ר הנמצא סמוך לביתו. מסיג הגבול השתלט על הקרקע הציבורית שייעודה לשמש כשטח ציבורי פתוח, ללא היתר ובניגוד לחוק, והקים עליה אורוות סוסים שכללה רחבת רכיבה - כל זאת על חשבון אדמות המדינה.

הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה.

בעקבות איתור מסיג הגבול מסרו לו מפקחי רשות מקרקעי ישראל התראה לפיה עליו לפנות את השטח והזהירו אותו כי אם לא יפנה את הקרקע בעצמו הוא יפונה ולאחר מכן יוגשו נגדו תביעות כספיות בהן יידרש להחזיר לקופת המדינה את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע ואת עלויות הפינוי. בנוסף הובהר לו כי פלישה לאדמות מדינה היא עבירה פלילית חמורה, שדינה עד שנתיים מאסר.

לאחר שהפולש לא פינה את הקרקע כנדרש פתחה רשות מקרקעי ישראל בתביעה משפטית כנגד הפולש בגין הסגת גבול. בעקבות התביעה התקבל לאחרונה פסק דין במסגרתו הורה בית המשפט לפולש להרוס את האורווה, לפנות את הקרקע ולהחזירה לקדמותה ולרשות מקרקעי ישראל.

בעקבות פסק הדין הגיעו המפקחים למקום וראו כי הפולש לא פינה את השטח כנדרש. המפקחים הורו לו לפנות את הקרקע והבהירו לו כי בכוונתם לפנותו. לאחר שנוכח בנחישותם של המפקחים לפנות את הקרקע ולהחזירה לציבור, החליט הפולש לפנות את הקרקע ולהימנע מהמשך תביעות. הפולש הרס את האורווה שהקים, פינה את הסוסים מהמקום, ניקה את הקרקע והודיע למפקחי הרשות כי הוא משיב את הקרקע לרשותם.

הקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל, אשר הציבו במקום גם שילטי אזהרה המתריעים מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל אומר: "מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל פועלים באופן נחוש כנגד גזילת קרקעות הציבור בצורה בלתי חוקית בכל רחבי הארץ. לא נאפשר לעבריינים הפולשים לאדמות המדינה לעשות ככל העולה על רוחם בקרקעות הציבוריות. המפקחים ימשיכו לשמור על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו".