ביום ג' הקרוב, 21.6.16, בשעה 8:30, תדון הוולנת"ע בתוכנית להקים מפעל התפלה עצום ממדים בלב השדות החקלאיים של הגליל המערבי. מול הדיון יפגינו מאות מתושבי האזור שטוענים כי מדובר בתוכנית אבסורדית שתוביל לפגיעה אנושה באזור תיירותי וכפרי

כלים
מאות מתושבי הגליל המערבי יפגינו ביום ג' בזמן הדיון על הקמת מפעל ההתפלה בגליל המערבי
מאות מתושבי הגליל המערבי יפגינו ביום ג' בזמן הדיון על הקמת מפעל ההתפלה בגליל המערבי

התושבים מוחים כבר תקופה ארוכה כנגד התוכנית המקודמת במוסדות התכנון. על פי חוות דעת מקצועיות שקיבלו התושבים ממומחים בעלי שם עולמי, מיקום המפעל הוא טעות קשה למשק המים. לטענת המומחים המים המותפלים נדרשים במטרופולין חיפה ולא באזור הגליל המערבי.

הקמת מפעל התפלה בלב השטחים הפתוחים יוביל להקמת אזור תעשייה חדש שלצידו תחנת כח. על פי התוכניות, מדובר במפעל ההתפלה הגדול בישראל ומהגדולים בעולם כולו.

מטה הפעולה של תושבי הגליל המערבי מאחד בתוכו עשרות ישובים ואת המועצה האזורית מטה אשר. מטה הפעולה טוען מזה תקופה ארוכה כי רשות המים פועלת כנגד האינטרס הציבורי, אינה בוחנת חלופות טובות יותר הנמצאות באזורי תעשייה ומבקשת להקים את מפעל ההתפלה הרחק מהמקום בו נדרשים המים המותפלים.

לדברי ראשי מטה הפעולה מדובר באיוולת ואוזלת יד של הרשויות. אנו נחושים להביא לבחירת מיקום נכון למפעל המתוכנן. אין שום הצדקה להרוס אזור שלם רק בגלל החלטה אומללה של פקידים.