אורווה ולול תרנגולות שהוקמו ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה בצפון אשקלון, פונו ע"י מסיג הגבול שניסה להשתלט על הקרקע שכלל לא הוקצתה לו, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. הפולש העדיף לבצע פינוי עצמי כדי להימנע מהמשך תביעות בגין פלישתו

כלים
אשקלון: אורווה ולול בלתי חוקיים שהוקמו על אדמות המדינה פונו ע''י הפולש
אשקלון: אורווה ולול בלתי חוקיים שהוקמו על אדמות המדינה פונו ע''י הפולש

מבצע אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל באשקלון הסתיים בפינוי עצמי של פלישה לאדמות המדינה. מסיג הגבול, תושב אשקלון, הקים מבנה ששימש כאורווה לסוסים ולול תרנגולות וסמוך לו הציב מכולה לאחסון, כל זאת על שטח פתוח בהיקף של כ-400 מ"ר לשימושו האישי ללא היתר ובניגוד לחוק. הסגת גבול על אדמות המדינה היא עבירה פלילית, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

הפלישה לאדמות המדינה התגלתה במהלך אחת הפעילויות שמנהלים מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה לניטור עבירות בנייה וקרקע על אדמות המדינה. המפקחים שהגיעו לפנות אורווה בלתי חוקית אחרת שהוקמה ע"י פולש אחר באותה שכונה בחודש מרץ האחרון, זיהו בשטח פתוח בצפון אשקלון אורווה, לול ומכולה לאחסון אשר נבנו ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמת מדינה על שטח של כ-400 מ"ר.

בעקבות איתור מסיג הגבול מסרו לו מפקחי רשות מקרקעי ישראל התראה לפיה עליו לפנות את השטח והזהירו אותו כי אם לא יפנה את הקרקע בעצמו יוגשו נגדו תביעות כספיות בהן יידרש להחזיר לקופת המדינה את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע ואת עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות הפעלת כוח האדם והציוד המכני הנדסי. בנוסף הובהר לו כי פלישה לאדמות מדינה היא עבירה פלילית חמורה, שדינה עד שנתיים מאסר.

בעקבות ההתראות הפולש פינה מיד את הסוסים מהמקום אך הותיר את המבנים והתרנגולות. בסיור נוסף שערכו במקום מפקחי הרשות חזרו והבהירו לו כי אם לא יפנה את השטח לחלוטין בעצמו הוא יפונה לפי החוק בליווי משטרתי. בנוסף, הבהירו לו המפקחים כי כאשר הרשות מבצעת פינוי בעצמה היא נוהגת לתבוע מהפולשים את עלויות הפינוי ואת דמי השימוש בקרקע.

לאחר שהפולש הבין את נחישות המפקחים לפנותו הוא החליט לבצע פינוי עצמי. מסיג הגבול פינה מהשטח את התרנגולות שנותרו במקום, פירק את המבנה, פינה את המכולה והשיב את הקרקע לקדמותה ולידי המפקחים. שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות הוצב במקום על ע"י המפקחים והקרקע הוחזרה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי.

"מסיג הגבול ניסה להשתלט על אדמות המדינה, וזאת לשימושו האישי על חשבון הציבור. מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל פרוסים ברחבי הארץ לאיתור עבירות קרקע ולאכיפת החוק. חשוב לציין כי כחלק מהמאבק הבלתי פוסק בעברייני המקרקעין, אנו נוקטים במדיניות אכיפה תקיפה במסגרתה אנו תובעים עברייני מקרקעין גם על עלויות השימוש בקרקע, וגם על עלויות הפינוי. הפולש הבין כי מוטב לו להתפנות בעצמו וחסך בכך גם לו וגם למדינה בזבוז משאבים מיותרים", אמר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.