ב- 13.6 יום שני בשעה 12:00 יתקיים אירוע מיוחד של התיאטרון הלאומי הבימה ועמותת "הופכות את היוצרות – להכשרה ותעסוקה של נשים היוצאות ממעגל הזנות". שחקני הבימה, מנכ"לית התיאטרון ואשת ראש העיר תל אביב יציגו וידגמנו שמלות, שעוצבו ונתפרו ע"י נשים שמשתקמות מזנות בסטודיו של העמותה, במטרה להביא את המסר שלהן אל קידמת הבמה. אודליה פרידמן: "הבימה כתיאטרון הלאומי ממשיך להיות מחויב לסדר יום חברתי ולפרויקטים למען הקהילה. האירוע מצטרף לפעולות נוספות המציבות את העשייה האמנותית בחזית התרומה לחברה". את תצוגת האופנה המיוחדת יפיק מוטי רייף

כלים

ב- 13.6 יום שני בשעה 12:00 יתקיים בתיאטרון הלאומי הבימה אירוע חברתי יוצא דופן. במסגרת שיתוף פעולה של התיאטרון עם עמותת "הופכות את היוצרות" - להכשרה ותעסוקה של נשים היוצאות ממעגל הזנות - תיחשף תצוגת אופנה מיוחדת בהשתתפות שחקניות ושחקנים, אודליה פרידמן מנכ"לית הבימה ויעל חולדאי אשת ראש העיר תל אביב.

השחקניות, השחקנים והאורחים יציגו וידגמנו שמלות שחורות שעוצבו ונתפרו במיוחד ע"י נשים בסטודיו האופנה של עמותת "הופכות את היוצרות".

ידגמנו: יעל חולדאי, אודליה פרידמן מנכ"לית הבימה, ליא קניג, נלי תגר, אסנת פישמן, אושרת אינגדשט, יבגניה דודינה, דנה ידלין, לאה גלפשטיין, הגר טישמן, מאיה מעוז, סנדרה שדה, מיקי פלג, דוית גביש, רוי מילר ורובי פורת שובל. כמו כן, באירוע תדגמן גם אחת מבוגרות הסטודיו השיקומי, שתציג את עבודתה האישית.

"השמלה השחורה שלי" הינו פרויקט סיום השנה של הנשים. כל דגמי השמלות (כ- 40 במספר) יוצעו למכירה במסגרת האירוע, בו ישתתפו עשרות נשות אופנה וחברה, ואשר יפיק אותו מוטי רייף במשותף עם תיאטרון הבימה.

לדברי אודליה פרידמן, מנכ"לית הבימה: "הבימה כתיאטרון הלאומי ממשיך להיות מחויב לסדר יום חברתי ולפרויקטים למען הקהילה. האירוע המיוחד מצטרף לפעולות נוספות המציבות את העשייה האמנותית בחזית התרומה לחברה ומעלות על נס את היותנו תיאטרון המחובר לכל נימי החברה בישראל".

עמותת "הופכות את היוצרות" קמה לפני 4 שנים, וכמנכ"לית העמותה מכהנת לילך צור בן משה.

העמותה מתמקדת בסוגיית השיקום התעסוקתי לנשים היוצאות ממעגל הזנות באופן מקיף ועוטף, תוך דגש על שני היבטים מרכזיים: התפתחות מקצועית וביטוי עצמי. במרכז מודל פעילות הארגון עומד סטודיו עיצוב - מרכז שיקום תעסוקתי רב-ממדי, המבוסס על צרכיהן הייחודיים של נשים המשתקמות מזנות ומיועד לשכפול בערים נוספות. עד היום השתמשו בשירותיה כמאה נשים. כאמור בשנת 2013 נפתח סטודיו הקבע הראשון של העמותה בתל אביב-יפו ובשנת 2015 סניפה השני בחיפה.

לארגון ארבעה תחומי פעילות עיקריים: הכשרה מקצועית, חממה ליצירה אישית ועסקית, עבודה ופרנסה והעלאת מודעות ציבורית.

על פי חזון העמותה "אלפי נשים, נערות ונערים נמצאות במעגל הזנות בישראל. הנזקים הרבים הנגרמים מדי יום למי שנמצאת במעגל זה, הכוללים אלימות פיזית, דיכוי נפשי, ניתוק חברתי מתמשך והתמכרויות לסמים ואלכוהול, הופכים את הזנות למלכודת שקשה מאוד לצאת ממנה, והיא גובה קורבנות רבים. על פי כל המחקרים בנושא, מעל 95% מהנשים בזנות הינן קרבנות לניצול מיני בילדותן, ונלכדו בזנות בגילאי 12-18. אנו מאמינות כי מחיר הזנות אינו מתמצה בנזקים האישיים לנשים, אלא מתגלם גם במצבן של כלל הנשים בחברה ועל כן יש לתמוך במי שעושה צעדיה הראשונים לצאת ממעגל הזנות".