אירוע חגיגת בר ובת מצווה לילדים עיוורים ולילדים של עיוורים - השנה חוגגים מעל 160 ילדים עיוורים וילדי עיוורים וכ-450 מלווים בני משפחה. האורחים יגיעו לאירוע בהסעה מכל רחבי הארץ, יהנו מסיור אקטיבי ומונגש בספארי, תכנית אומנותית עם מיטב האומנים האהובים על בני נוער בגיל הזה וארוחה חגיגית

כלים

בסוף האירוע יחולקו לבני ובנות המצווה מתנות יקרות ערך עם תשומת לב מיוחדת לילד העיוור, כגון: "קול התנ"ך" בהקראה של דן כנר, מערכת שמע ואוזניות, קלטות מוזיקה ועוד. כמו כן תינתן תעודת השתתפות וברכה לכל חוגג. באירוע יישאו דברי ברכה שר הרווחה חה"כ חיים כץ והמשורר ארז ביטון, שהוא אדם עיוור חתן פרס ישראל.

מדובר בפרויקט משותף של השירות לעיוור במשרד הרווחה, ביחד עם עמותת "גשר של אור", הספריה לעיוורים ועמותת על"ה.משרד הרווחה נוטל חלק פעיל בתכנון האירוע ובביצועו בתקציב של 50,000 ₪.

האירוע כולו מתוכנן תוך התחשבות מירבית בהתאמה לאנשים עיוורים ולקויי ראייה, החל בתכנון הפעילות ומתווה הסיור, בחירת המתנות המתאימות לעיוורים וחלוקה אישית של הכיבוד לאורך האירוע על מנת להקל על האדם העיוור. את זמנם של האורחים ינעימו בין היתר חברי תזמורות ולהקות עיוורים בשירה וריקודים, והאורחים יזכו לעיסוי מקצועי על ידי מעסים עיוורים מקצועיים שהוכשרו במכון וינגייט.

האירוע ייערך במעמד שר הרווחה חה"כ חיים כץ ביום רביעי, 15.6.16, בספארי רמת גן בין השעות 11:30-17:30.