חברה קבלנית לביצוע עבודות התשתית שניסתה להשתלט על אדמת מדינה בכביש 3 בין קרית מלאכי לאשקלון, פינתה את הקרקע בה השתמשה בעקבות פעילות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל

כלים
פלישה לאדמות המדינה בג'וליס
פלישה לאדמות המדינה בג'וליס

חברה קבלנית לביצוע עבודות תשתית שהשתלטה על שטח שגודלו כדונם על אדמות מדינה צמוד לכביש 3 ובסמוך למחנה ג'וליס, ועשתה בו שימוש לאחסנת ציוד בנייה והקמת משרדים זמניים, אולצה לפנות את השטח לאחר שאותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל.

הפלישה לאדמות המדינה, בשטח של כ-1,000 מ"ר, אותרה במסגרת פעילות לניטור עבירות מקרקעין של מפקחי רשות מקרקעי ישראל, שגילו כי הפולשים השתלטו על הקרקע שלא הוקצתה להם. החברה אשר מבצעת עבור חברת נתיבי ישראל בכביש 3 את עבודות הסלילה וההרחבה הקימה משרדים זמניים בקרקע הציבורית הסמוכה המיועדת לחקלאות והפכה אותה למשטח התארגנות בו גם אכסנה החברה ציוד בנייה וחומרי בנייה, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

מפקחי רמ"י מסרו לפולשים התראה לפיה עליהם לפנות את השטח והבהירו להם כי אם לא יעשו כן, יפונו עפ"י החוק בליווי משטרה. לאחר שהפולשים לא פינו את השטח, הוציאו המפקחים נגדם צו סילוק פולשים וכמו כן הוגשה כנגד החברה תלונה במשטרה בתחנת קרית מלאכי.

המפקחים הבהירו לחברה הפולשת כי הסגת גבול, היא עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, וכאשר פולשים אינם נשמעים להתראות ולא מפנים את הקרקע בעצמם הם מפונים, כאמור, מהקרקע בסיוע משטרה, ובנוסף מוגשות נגדם גם תביעות כספיות להחזר דמי השימוש בקרקע ועלויות הפינוי הנגרמות לקופת המדינה.

מול נחישותם של המפקחים, העדיפה החברה הקבלנית לפנות את הקרקע בעצמה, על מנת להימנע מתביעות נוספות. נציגי החברה הפולשת פינו את המבנים ששימשו למשרדים ואת הציוד שאוחסן על הקרקע והחזירו את הקרקע אותה תפסו לקדמותה והיא הושבה למדינה. מפקחי רמ"י החזירו את הקרקע למאגר הקרקעות הציבורי והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות חוזרות.

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "מדובר בחברה קבלנית פולשת, שניסתה להפעיל את עסקיה על הקרקעות הציבוריות מבלי להסדיר את שהותה במקום או לשלם על כך את התמורה הראויה לקופת המדינה. כמובן שמעבר לנושא הפשיעה הכלכלית שבניסיון ההשתלטות על אדמות המדינה מדובר גם בבנייה בלתי חוקית ללא היתר בנייה. מפקחי רשות מקרקעי ישראל מסיירים ברחבי הארץ במטרה לאתר מסיגי גבול ולפנותם לפי החוק ולטובת הציבור כולו. אנו קוראים לציבור לדווח על כל חשד להסגת גבול בקרקע הציבורית באמצעות אתר האינטרנט של רשות מקרקעי ישראל".