החוק למאבק בעוני יעלה לדיון בוועדת המשנה לעניין מעמד הקשיש (תת ועדה של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות) בראשותה של ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו), בשיתוף ארגון פתחון-לב ובהשתתפות יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, מר אלי אלאלוף

כלים
ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו)
ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו)

סדר היום של כינוס הוועדה מחר יכלול את קידום החוק למאבק בעוני ומסקנות ועדת אלאלוף וההשלכות החיוביות על אוכלוסיית הקשישים בישראל.

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו): "אוכלוסיית הקשישים בישראל, זכאית לחיות בכבוד, זוהי אחריותה של המדינה לוודא טיפול הולם בקשישים. המלחמה למיגור העוני היא מלחמה שדורשת איחוד כוחות של משרדי החינוך, הרווחה, השיכון, העלייה, הבריאות ושלל גורמים נוספים. טיפול ארעי בבעיות לא מספק פתרון הולם. עלינו לוודא שיש גוף אחד שאחראי לתת מענה הוליסטי לבעיית העוני בישראל. לכן אני בימים אלו פועלת לקידום החוק למאבק בעוני אשר יסייע לנו להילחם בעוני בישראל"

ניסים ציוני מנכ"ל ומייסד ארגון פתחון-לב: "ארגון פתחון לב פועל ברציפות לקידום החוק למאבק בעוני, אנו שמחים שח"כ טלי פלוסקוב לקחה על עצמה הובלה מעשית לקידום החוק. לחוק יש משמעות בעלת חשיבות עליונה לאוכלוסיית הקשישים ולאוכלוסיית העוני בישראל."

החוק למאבק בעוני

בדברי ההסבר נכתב כי מטרתו של חוק זה היא צמצום ממדי העוני ע"י ממשלת ישראל באמצעות תכנית לאומית רב שנתית ורב מערכתית, שתבוצע ע"י רשות לאומית למאבק בעוני שתסנכרן את פעילות משרדי הממשלה הרלוונטיים בהתחשב במחויבויותיה הבינלאומיות של מדינת ישראל לקיום בכבוד של אזרחי המדינה, והכל בפרק זמן קצר ככל הניתן. מסקנותיה החשובות של ועדת אלאלוף הן בסיס ראוי לביצוע התכנית הלאומית.