ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד: "בשבוע אחד שניים מהשרים ההגונים והענייניים ביותר הממשלה התפטרו, על רקע התנהלותו חסרת האחריות של ראש הממשלה. יעלון וגבאי הבינו שהקו המפריד בפוליטיקה הישראלית עובר היום בין האנשים ההגונים לאלה שלא, ולא יכלו יותר לעמוד באותו צד עם בנימין נתניהו. זו הצבעת חוסר אמון מובהקת, שהתשובה היחידה של ראש הממשלה כנגדה היא עוד פילוג ועוד הסתה."

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד
ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד

הבוקר, בשבת תרבות בנווה מונסון התייחס ח"כ עפר שלח, חבר וועדת החוץ והביטחון, להתרחשויות הפוליטיות האחרונות.

בהתייחסו לדרישותיו של השר בנט לשינוי הקבינט אמר שלח: "אני תומך לחלוטין בדרישות של בנט. הן לקוחות במישרין מספרי ״האומץ לנצח״ ומהצעת החוק שהגשתי בעניין. חבל שנדרשה החרב המתהפכת של דוח מבקר המדינה כדי ששר יעלה אותן, ועוד יותר חבל שראש הממשלה, האחראי הישיר לכך שהקבינט הוא גוף מוחלש וריק מתוכן, מתייחס גם אליהן אך ורק במישור הפוליטי ולא מתקן מה שצריך."

בשאלה אודות מינוי ח"כ ליברמן לשר הביטחון אמר: "אין מרחק גדול בעולם כמו זה שבין האמירות הפוליטיות של ח״כ מהאופוזויציה או אפילו שר שאינו נושא באחריות לבין כובד האחריות של שר הביטחון."

לדבריו, "מה שמדאיג במינוי ליברמן הוא המסר ששולח ראש הממשלה למערכת הצבאית. מזה חודשים שהיא נתונה תחת מתקפה פוליטית של קיצוני הימין, שנתניהו מצטרף אליה מפעם לפעם בחוסר אחריות מוחלט. עכשיו הוא מדיח את יעלון, שהגן על יכולתה של המערכת שעליה הופקד לעבוד, ומציב במקומו אדם שהלך לבית הדין הצבאי בקסטינה כאקט של מתקפה על פקודות הרמטכ״ל. זה מסר חמור ביותר."